Mplayer ile videoları tam ekran izleyemiyorum!

Merhaba,
Mplayer programını kaynak kodundan kurdum ve herhangi bir problem ile karşılaşmadım. Yalnız sizlere iki şey sormak istiyorum:
1- Bütün video dosyalarını orjinal boyutunda açıyor. Tam ekran yapmasını istediğimde pencere tam ekran olmasına rağmen video boyutu hiç değişmiyor. Ayarlarını kurcaladım ama sonuç alamadım.
2- VCD izlemek için Open-->Play VCD yaptığımda küçük bir hata mesajı açılarak vcd izlemeye devam ediyorum.Bu hata mesajında ise "ioctl dif1: Geçersiz argüman" yazıyor. Aynı hata mesajını konsoldan gmplayer vcd:// yazdığım zamanda alıyorum ama vcd izlememde bir sorun yaşanmıyor.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim...