Re: Karmasik XKB yapilandirmasi

İki problem de aynı ve klavye ayarları ile ilgili. Aşağıdakileri bir
deneyin derim:

Öncelikle "Desktop" -> "Tercihler" menüsü altındaki Klavye uygulamasını
seçin. Düzenler sekmesi altında "Türkçe Q Klavye" bilgisi olmalı ve
öntanımlı olarak işaretlenmeli. Böyle değil ise Ekle ve Kaldır tuşları
ile düzenleyin. Daha sonra "Uygulamalar" -> "Sistem Araçları" menüsü
altındaki "Yapılandırma Düzenleyici" uygulamasını açın. Soldaki menüden
Desktop->Gnome->Peripherals->Keyboard->kbd yolunda ilerleyin. Sağ
taraftaki bölümde seçenekler "layouts [tr]" "model pc105" "options []"
şeklinde olmalı. Böyle değil ise girdilerin üstüne çift tıklayarak
düzenleyin. Artık klavye problemimiz çözülmüş olmalı.