Karmasik XKB, ilk deneme basarisiz

Selam, herkese tesekkurler, bu kadar cabuk ve detayli
cevap alabilmek gercekten cok rahatlatici.

Konsolda henuz zayif oldugumdan, oncelikle Engin
Kuzu'nun cozumune baktim. Henuz cozemedim ama sanirim
cozume yaklastim. Bu arada kritik bir seyi soylemeyi
unuttugumun farkþna vardim: IBM Thinkpad NOTEBOOK
kullaniyorum. Sanirim 104, 105 vb. klavyedeki tus
sayisina tekabul ediyor ve notebook icin ayri bir ayar
secilmesi gerekebilir???

Sonuc olarak sunlari elde ettim:

1) Masaustu tercihleri > klavye > duzenler > Turkce Q
klavye sirasini izledigimde:

Klavye altinda secili "Turkce Q klavye" diye bir sey
yok. Yalnizca "Turkce" secili. Dolayisiyla bir
yerlerde Q klavye secenegini aradim. "Klavye modeli"
secenekleri altinda Q klavye yok. "Generic 104-key pc"
secili. Bunu (senin verdigin tarifin ileriki bolumunde
105'ten bahsedildigi icin) sansimi denemek uzere cift
tiklayarak "generic 105-key (intl)"a cevirdim. Bunlari
yaparken orijinal sorumda sozunu ettigim hata mesaji
sik sik karsima cikti. "Ontanimlilara don" butonu da,
ayni hata mesaji yuzunden bir turlu cevap vermedi.

2) Uygulamalar > sistem araclari > yapilandirma
duzenleyici > peripherals > keyboard yolunu
izledigimde, sozunu ettigin "kbd" cikmadi karsima.
Onun yerine su iksi cikti:

xkb
xkb.sysbackup

xkb'nin altinda su secenekler secilmisti:
layouts (tr   nodeadkeys)
model   pc 104
options ()
overridesettings (bos)
update_handlers ()

Altinda da anahtar belgeleri olarak:

Anahtar adi: Hicbiri
Kisa aciklama: Hicbiri
Uzun aciklama: Hicbiri

vardi.

model pc'yi 105 olarak degistirdigimde, anahtar
belgeleri de asagidaki gibi olustu:

Anahtar adi:
/desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb/model
Anahtar sahibi: gnome
Kisa aciklama: XKB klavye modeli
Uzun aciklama: XKB klavye modeli

xkb.sysbackup altindaysa, tam senin dedigin secenekler
(birkac farkla) vardi:

layout   (tr   nodeadkeys)
model    model pc 104
options  ()

Modeli 105 yaptigimda anahtar belgeleri degismedi:

Anahtar belgeleri:
Anahtar adi:
/desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb.sysbackup/model
Anahtar sahibi: Hicbiri
Kisa aciklama: Hicbiri
Uzun aciklama: Hicbiri

PC2yi yeniden calistirdigimda, ayni hata mesaji tekrar
ciktý. Yalniz bu kez, sistem ayarlarinin degistigine
ve hangisini kullanmayi istedigime dair bir uyari
cikti:

X ya da Gnome secenekleri. Gnome'u sectim. Degisen bir
sey olmadi.

Bilmem bir sey ifade etti mi?

Ilgi icin tesekkur ederim.

Evren