Karmasik XKB yapilandirmasi

Selam arkadaslar,

Linux kullanmaya yeni basladim: Debian 3.1. Cok memnun
oldugumu soylememe gerek yok sanirim.

Sorum grafik ortamin (gnome) acilmasiyla birlikte, her
seferinde monitorun sol ust kosesinde beliren bir hata
mesajiyla ilgili. Bu mesajdan (ve muhtemel
etkilerinden) kurtulmak icin ne yapabilirim?

Mesaj soyle:

"XKB yapilandirilmasi etkinlestirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu. X sunucu surum
bilgisi: The XFree86 Projec, Inc. 40300001 XFree 4.3.0
kullaniyorsunuz. Karmasik XKB yapilandirmasi ile
ilgili bilinen sorunlar var. Daha basit bir
yapilandirma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazilim
surumu edinin. Eger bu durumu bir hata olarak
bildirirseniz, lutfen bunlari ekleyin:
-X pop root !grep XKB ciktisi
- gcomftool-2 -R
/desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb ciktisi"

(grep'ten once gelen unlem isareti dusey cizgi olacak,
klavyemde sorun var).

Ayrica Turkce Q klavyemde de sorunlar var, yukaridaki
mesajla ilgisi var mi bilmiyorum (ozellikle su dort
Turkce harfle ilgili: ý, þ, ð, Ý ve email
adreslerindeki "at" isaretini klavyede bulamiyorum).
Ancak bunu daha sonra soracagim. Oncelikle acilistaki
mesaji cozmenin daha anlamli olacagini saniyorum. Yine
de belki ilk sorumun cevaplanmasina yardimci olur diye
Turkce kalvye sorunumla ilgili su ek bilgiyi
veriyorum: Recai Oktas'in hazirladigi Turkcelestirme
kilavuzundaki adimlari (root'ken) uygulamayi denedim,
ama ozellikle apt-get install komutunu iceren
satirlarla ilgili sorun cikti. Locales'i bu yuzden
yukleyemedim. Her seferinde "boyle bir dizin
bulunamadi" yanitini aliyorum.

Ilginiz icin cok tesekkur ederim.

Selamlar,
Evren Madran

Yahoo! FareChase: Search multiple travel sites in one click.
http://farechase.yahoo.com