Re: Mplayer' da VCD izleme problemi?

Merhabalar,
Murat Sağlam' ın dediği de deneyebilirsiniz.

Benim bu mesajla karşılaşmam şu şekilde oluyor. 'can' kullanıcısıyla X'
e giriş yapıyorum, bundan sonra 'xterm' üzerinden başka bir kullanıcı
olarak (mesela 'root') Gtk kullanan bir program çalıştırıyorum. Böyle
olduğu zaman Gtk (bildiğim kadarıyla gnome' un X alt yapısı) gibi grafik
tabanlı bir uygulama açımış oluyoruz. Yani X sunucumuzun cevap vermesi
gerekiyor (görsel öğeleri gösterebilmek için).

Ancak biz X sunucusuna 'can' olarak giriş yaptığımız için, başka bir
kullanıcının (Murat Sağlam' ın anlattığı gibi özel olarak izin
verilmediği sürece) programlar çalıştırmasına izin verilmiyor. Bunu
nerden anlıyoruz, buradan.

> Xlib: connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: No protocol specified

"refused by server" ifadesi bunu anlatıyor. Sonuç olarak da görsel
öğeler açmaya çalışan Gtk başarısız olduğunu belirtiyor:

> Gtk-WARNING **: cannot open display: :0.0

Bu işe çözüm olarak kullandığım yol, görsel bir program başlatacağım
zaman X' e girdiğim kullanıcı ile komut vermek. Yani şu durumda 'root'
olarak değil de 'can' olarak.

> libhal.c 767 : org.freedesktop.DBus.Error.ServiceDoesNotExist raised
> "Service "org.freedesktop.Hal" does not exist"

Hata mesajları bende de geliyor, ama vlc çalışıyor.

Can Kavaklıoğlu