Re: Ah aptitude vaah aptitude

Merhaba,

* Murat Erozlu [Mon, Jun 13, 2005 at 10:28:01AM +0200]
> [...]
>  Listedeki atesli aptitude tartismalarindan sonra ben de bari aptitude
> kullaniyim artik dedim ve hakkaten kullandim da. Gel gelelim cok fazla
> dikkat etmeden direk upgrade yaptikdan sonra (console user interface'inde
> "g" e basmak suretiyle) bazi paketlerin silinmeye basladigini farkettim.
> Genelde developmentla ilgili olduklari icin ve cogu benim hakkaten daha hic
> kullanmadigim paketler oldugu icin, vaaay demek kullanilmiyan paketleri
> direk kaldiriyormus diye bi miktar sevindim, gcc'ydi g++da nasil olsa sonra
> lazim olunca yuklerim, diyip fazla da konunun ustune dusmedim.

Aptitude, kullanilmayan/oksuz kalan paketleri takip etmede basarili ancak
bunun tam saglanabilmesi icin bildigim kadari ile paketlerin yonetimini
bastan sona tamamen aptitude ile yapmak gerekir.

Sizin durumunuz icin belki gozden kacirdiginiz islemler olmus olabilir veya,
paket yonetimini sistemin basindan itibaren aptitude ile yapmadiginiz icin
aptitude'un tutarsiz veya kararsiz davrandigi paketler olmus olabilir diye
dusunuyorum.

Belirli bir noktadan sonra artik hep aptitude kullanirsaniz, bir muddet
sonra zaten paketlerin cogu artik aptitude'un elinden gecmis olacak. Boylece
gittikce ihtiyaciniz olcusunde paket bulundurdugunuz temiz bir sisteminiz
olacak.

[...]

>  Neyse problemi anlattikdan sonra soruma geceyim:
> Konqueror'da mount edilen (ya da fstaba yazilan) devicelarin 'device' tabi
> altinda gorulmesini saglayan paketin adi nedir acaba?
> Ya da bu is icin ozel bir paket yoksa ben ne yaptim da yok oldular?

Benim bildigim kadari ile bu isi yapan bir paket yok. Konqueror icerisinde
gelen bir yetenek olmali. Zaten konqueror'da "devices:/" yazarsaniz
sisteminizde fstab icinde tanimli suruculeri gorebiliyor olmaniz gerekir.

Siz anladiigm kadari ile "kfmclient openProfile filemanagement" komutu ile
cikan yapidaki sol tarafta bulunan sekmelerde aygitlari goremiyorsunuz.
Bunun icin o paneli uzerine gelip;

Yeni ekle -> sistem on tanimlilarina gec

yolunu takip edin. Sistem on tanimlilarina gec dediginizde aygitlarda
gelmeli. Sanirim bu aygitlar sekmesi kazara silinmis olmali.

--
Serdar Aytekin