Ah aptitude vaah aptitude

Merhabalar,

Listedeki atesli aptitude tartismalarindan sonra ben de bari aptitude kullaniyim artik dedim ve hakkaten kullandim da. Gel gelelim cok fazla dikkat etmeden direk upgrade yaptikdan sonra (console user interface'inde "g" e basmak suretiyle) bazi paketlerin silinmeye basladigini farkettim. Genelde developmentla ilgili olduklari icin ve cogu benim hakkaten daha hic kullanmadigim paketler oldugu icin, vaaay demek kullanilmiyan paketleri direk kaldiriyormus diye bi miktar sevindim, gcc'ydi g++da nasil olsa sonra lazim olunca yuklerim, diyip fazla da konunun ustune dusmedim.

Fakat reboot ettikten sonra gordumki, konqueror'da devices tab'i tamamen bosalmis. Eskiden burda mount ettigim degisik sabit diskler, partisyonlar, usb araclari falan gozukuyordu. Silinen paketler arasinda hal-device-manager de vardi herhalde onunla ilgilidir diyerek tekrar yukledim ama herhangi bi degisiklik olmadi (Butun paketlerin listesi elimde olmadigi icin tek tek ne ise yaradiklarina bakamadim)

Neyse problemi anlattikdan sonra soruma geceyim:
Konqueror'da mount edilen (ya da fstaba yazilan) devicelarin 'device' tabi altinda gorulmesini saglayan paketin adi nedir acaba?
Ya da bu is icin ozel bir paket yoksa ben ne yaptim da yok oldular?

Tesekkurler,

Murat Erozlu

PS: Biraz yari ingilizce yari turkce oldu. 8 senedir gurbette oldugum icin turkce bilisim terimlerine cok hakim degilim, mazur gorunuz...