debian ve dizüstü

Merhaba,
Bir kaç ay içerisinde bir dizüstü bilgisayar alacağım. Bilgisayarı şu an amerikada olan ve yaz sonu dönecek olan kuzenime getirtmeyi düşünüyorum. Haliyle oradaki fiyatlar buraya oranla daha uygun.

Şimdi bu bilgisayarı programlama için kullanacağım daha çok ve içerisinde sadece Debian yüklü olacak işletim sistemi olarak. Dolayısıyla *Debian ile sorunsuz çalışmalı*.

Daha önce bir dizüstü bilgisayara sahip olmadığım için nelere dikkat etmem gerektiğini bilemiyorum. Hangi markalardan uzak durmalı, hangilerine yanaşmalı mesela?

Genel olarak;

- 30-40 gb lık bir HDD işimi fazlasıyla görecektir.
- Sanırım Ram için 512'den düşük olmaması iyi olur.
- Bir cd-writer olması, yeterince usb girişinin olması.
- Ekran kartı bütünleşik olsa çok fazla performans kaybına yol açar mı acaba? (Şahsen sanmıyorum.) - Belki bir de wireless olması iyi olabilir. (Ama ne kadar gerekli şu an bilemiyorum açıkçası) - İşlemci ne olmalı. Centrino mu? Bir çok kişi kesinlikle centrino al diyor? Bu konuda bilgi seviyem 0'a yakınsıyor.
- Bunlar dışında nelere dikkat etmeli?

Verebileceğim para 1000-1500 $ arası.
1000$'a yakınsadığı oranda mutlu olurum. :) 1500$'a çıkabileceğimi de sanmıyorum aslında.

Deneyimlerinizi ve tavsiyeleriniz, esirgemeyeceğinizi umuyorum.

Herkese iyi çalışmalar,
koray