Re: Sebebsiz donma sorunu

Merhaba,

* yalçın karagöz [Mon, 30 May 2005 05:14:15 +0000]

> Usb'ye bağlanan bir hub var. onu cıkartıp denemiştim. Biosdan usb
> kontrollerini kapatıp da denedim.. hdd'den olacagını sanmıyorum zira o
>
> harddisk 2-3 yıldır GNU'lu, kullandığım bir harddisk. eski pc'de
> sorunum  yoktu.
> Dün gece biraz uğraştım biraz karışık şeyler oldu. memtest86
> uygulamasıyla  ram'ı tarattığımda da donuyordu. ram'leri değiştirdim,
> biostam ram saat  ayarlarından oynadım, yine aynı. o ram'ları başka
> pc'de tarattım bir sorun  yok. Bilgisayar acıldıgında ram dolana kadar
> çeşitli uygulamalar actım,  birkaç işlemi aynı anda başlattım gıg
> [...]

stresslinux diye Debian Sarge tabanli bir dagitim var. Bu dagitimin
ozelligi icerisinde stress testi yapabileceginiz araclari bulundurmasi.
Sadece bu is icin olusturulmus kucuk bir dagitim. Bunu indirip
icerisindeki araclarla cesitli testler yapabilirsiniz.

Ancak sizin sorununuzun Bios'dan kaynaklanma ihtimali yuksek gibi
geliyor bana. Grub bazi bilgilere Bios uzerinden erisip aldigi icinde bu
tur bir problem ortaya cikiyor olabilir. Daha onceki Debian'inizi
sorunsuz nasil kullanabildiginiz konusuda ayri tabi :) Belki grub yerine
lilo ile test etmektede fayda olabilir (yalniz grub yerine lilo
kullanin demiyorum, sorunun kaynagini bulabilmek adina bir cozum
olabilir.) Lilo ile sorun gorulmezse Bios'dan daha da
suphelenebilirsiniz. Acilista "unknown flash type" turundeki hatalarinda
bios ile ilintili olma ihtimali cok yuksek.

Bios'unuzun yeni bir guncellemesi var ise, guncelleyin bence. Yalniz
guncelleme yaparken halihazirdaki bios bilgilerini de yedekleyin.
Biliyorsunuz bios guncellemesi dikkat isteyen bir islem. Bu islemi
yaparken uygun bios surumunu edindiginize de dikkat ederek yapin.

Sorumluluk kabul etmedigimi de belirtmek isterim :) Ozellikle bios
guncellemeleri kas yapayim derken goz cikartmaya sebep olabilecek turden
islemler.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin