Re: i915gm sound card

belirtilen ses karti su an vanilla kernel source tree ye dahil edilmedigi
icin ve debian cekirdek ekibi tarafindan alsa tree den import
edilmediginden dolayi ses karti calismiyor. alsa-project e de sanirim cok
daha yeni eklendi ve azt isimli module u kullaniyor.

oncelikle
# apt-get install alsa
ile alsa paketi yuklenir
# apt-get install kernel-image-2.6.11-1-686-smp
kernel-headers-2.6.11-1-686-smp
sonra yeni kernel ile boot ediyoruz. yada su anda kullandiginiz kernelin
headers inida install edebilirsiniz.

Daha sonra http://www.alsa-project.org dan sonsurum driver source u
indirip /usr/src altina aciyoruz. (ben enson RC yi kullandim)

sonra source dizini ne gidip
$ ./configure --with-cards=all --with-card-options=all
--with-kernel=/usr/src/
kernel-headers-2.6.11-1-686-smp

$ make
# make install
diyoruz. Butun opsiyonlarla niye derledik dersek , valla ben
dependencylerle ugrasip zaman kaybetmektense bi 3-5 dakika uzun compile i
goze aldim. nasil olsa module olarak kullanacagiz.

# alsaconf
u calistirinca zaten kendisi detect edip module ayarini yapicak
$ alsamixer ile front u mute dan cikartip diger channellarile ilgili ses
ayarlarini yapabilirsiniz.

sound cardimiz kullanima hazir. Fakat debian kerneli tarafindna
desteklenene kadar her kernel upgrade inde tekrarlamak gerekecek.
miskinligi birakip paketlemek lazim ya... :)

Herkese debian dolu gunler

(sistemin hyper threat prescott islemci oldugunu varsaydim kendi cpu nuza
uygun kerneli secmelisiniz)

bu sorun icin quick dirty cozum olarak sunu s

--
| Serdar Cihaner		|