Re: tr karakter sorunu

XFCE4 kullanan arkadaş varsa doğrusunu söylesin. Benim kısaca baktığım
kadarıyla XFCE4, xffm adındaki "File Manager" ı kullanmakta. Belki

#apt-get install xffm

diyerek, en yeni sürümünde Türkçe (yada daha mantıklı olarak utf-8)
desteği olmasını ümit edebilirsiniz.

Thunderbird'deki ayar ile XFCE4' teki ayarların birbiriyle bir
bağlantısı yoktur. Herkes kendi ayarını yapar : )

(Not, bundan sonra epostaların sonuna kendi fikrimi belirten bölüm
olarak bu bölümü ekleyeyim, böylece insanları etkilemek için değil de
kendi fikrimi belirtmek için konuştuğum daha belli olsun.)

bence:
Bu işin iki çözümü var. Temel sorun bu tip programların eksiklikleri
gibime geliyor. Bu yüzden nasıl KDE/GNOME den XFCE4 e doğru bir adım
attıysanız, bir adım daha atın ve "File Manager" kullanmayın. Bu nasıl
olacak? Olabiliyor... Şimdi dikkat ederseniz, her programın bir "aç"
(genelde ctrl+o ,oldukça hızlı) menüsü var. Programlardan bir dosya
açmak bu yolu kullanabiliriz. Diğer yandan da, dosyalar şöyle bir
bakmak, ne var ne yok gibi görmek için de xterm' ü tavsiye edeceğim
(isterseniz, bu konuda kısaca bir anlatım yazabilirim, yada
Internet'ten, burdaki arkadaşların sağladığı kaynaklardan bakarız böyle
 bir anlatımın daha önce yazılmış olma şansı oldukça çok).

Böylece Linux'ün gerçek gücüne bir adım daha yaklaşmış olursunuz; çünkü
Linux altında konsoldan çalıştıramadığınız bir program yok, bu da demek
ki yapamadığınız bir şey yok... Bu gücün tek yatırımı/sıkıntısı ise ilk
bir ay, ne yapacağını bilememek. Ancak bu durumda da unutulmaması
gereken, "her yeni komut öğrendiğinde sevinme" süreci var : )

Sonuçta bence bölümünün size cevabı şu, ya KDE/GNOME yükleyin, yada
"File Manager" sız, daha kuvvetli bir dünyaya merhaba deyin : )

Saygılar,

Can Kavaklıoğlu