Re: apt-get upgrade'de her seferinde listelenen paketler

Merhaba,

On Sun, May 01, 2005 at 02:18:14PM +0300, Mehmet T?rker wrote:
> Selam;
> Ne zaman apt-get upgrade yapsam 3 paket (drm-trunk-module-src,
> xlibmesa-gl1-dri-trunk ve xserver-xfree86-dri-trunk) upgrade listesinde
> gözüküyor. Aslında benim için sorun değil ama xlibmesa her seferinde yeniden
> derlenmek istediği için küçük upgradelerde bile sadece xlibmesanın
> derlenmesini bekliyorum. Sorun nerde olabilir? Derlenirken bazı uyarılar
> veriyor mesela bir dosyada bir değişkenin kullanılmadan önce
> sıfırlanmadığını söylüyor, bu yüzden hala listede kalıyor olabilir mi?
> [...]

Bu paketleri anladigim kadari ile http://people.debian.org/~daenzer/
deposundan aliyorsunuz. Ve sources.list dosyanizda bu paketlerin source
(deb-src) kaynagi var. Siz bu paketleride kurarken hazir binarylerinden
degilde deb-src lerden derleyip kurmusunuz. Onun icin her yeni guncellemede
bu paketlerin yeni surumleri varsa indirilip yeniden derlenilme ihtiyaci
hissediyor.

1. cozum olarak bu depoyu sources.list dosyanizdan kaldirip mevcut
paketler ile yolunuza devam edebilirsiniz.

2. cozum deb-src yerine hazir binarylerinden kurulum yaparsaniz her
defasinda yeniden derlenme ihtiyaci olmaz.

3. cozum bu paketleri artik gunceleme. Sistemimde var olan surumleri
ile devam edecegim diyebilirsiniz ki bu asagi yukari 1. cozume denk gelir.

Sonuc olarak ben 2. cozumu onerebilirim.

Derleme isleminde olusan hatalari ise hatalari gormeden anlamak guc.
Ama zaten 2. cozumu uygularsaniz bu sorunda ortadan kalkar.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin