Re: Aranan Paketler

Merhaba,

Cts, 2005-04-23 tarihinde 16:35 +0300 saatinde, Alper KANAT yazdı:
> Merhabalar,
>
> Burada bir paketi nereden bulabileceğimi sorarken (örneğin Beagle'ı
> denemeye çalışırken) birçok arkadaş şu paketi şu yansıdan çekeceksin
> falan diyordu. Peki bu paketleri nereden buluyorsunuz arkadaşlar ? Ben
> apt-get.org 'dan da haberdarım ama örneğin şu anda LimeWire deb paketi
> arıyorum ama bulamıyorum Google'da falan..
>
> Bazen de people.debian.org 'daki insanların sitelerindeki paketlerinin
> adresleri veriliyordu. Bu sitelerdeki paketlerden nasıl haberdar
> oluyorsunuz ? Teşekkürler..

Aslinda siz Debian depolarinda yer almayan paketlerin nasil
bulunabilecegini sordunuz ancak ben paketlere erisimde
kullanilabilecek/kullandigim yontemleri en bilineninden baslayarak
hatirima geldigince izah etmeye calisayim. Eksikleri tamamlayan
arkadaslarimiz olur.

1.apt-cache search benzeri bir yontem ile komut satirindan aramak. Bunu
farkli parametrelerle kullanip detayli aramalar yapabilirsiniz.

2.Synaptic vb. araclarin arama fonksiyonlarini kullanarak.

3. http://package.debian.org veya http://ara.zapto.org adresinden
detayli arama yapmak mumkun.

Ayrica http://debian.vitavonni.de/packagebrowser/ adresinden de Debian
depolarinda yer alan paketlere kategoriler halinde ulasmak mumkun.

Gayri-Resmi olan paketler icin;

1. apt-get.org, backports.org gibi bilinen yerlerden sorgulama yapmak.

2. Aradigimiz programin web sitesinde .deb paketi olup olmadigina
bakmak.

3. google uzerinde "programin_ismi .deb" seklinde aramalar yapmak.
Mesela beagle icin;

"beagle .deb sarge" veya "beagle .deb debian" "apt-get install beagle"
seklinde aramalar yapmak sonuca ulastirabilir. Buradaki arama yontemleri
cok farkli olabilir elbette.

Mesela "limewire" icin;

"limewire .deb debian" veya "limewire .deb debian index of" seklindeki
bir arama ile sonuca gidebilirsiniz.

Mesela belirli bir sitede veya belli uzantiya sahip sitelerde
(.com, .org) istediginiz bir kelimeyi aramak icin google'un arama
kisminda "site:siteismi.com" seklinde tanimlama yapabilirsiniz.

Ornek olarak; mysql-server paketini people.debian.org sitesinde
arayalim. Bunun icin google da soyle yapabiliriz.

mysql-server site:people.debian.org

Yani;

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&inlang=tr&ie=ISO-8859-9&q=mysql-server+site%3Apeople.debian.org&btnG=Ara&meta=

seklinde bir arama yapabiliriz.

Sadece uzantisi .org olan sitelerde arama yapmak icinde benzer sekilde;

"site:.org" ifadesini kullanabilirsiniz.

Ancak limewire'in gordugum kadari ile yeni versiyonunun Debian icin
paketi yok. Bu bu tur ufak paketler icin B planini isleve
sokabilirsiniz. Yani .rpm'ini bulup alien ile kurmak. Nitekim LimeWire
icin bu yontem sorunsuz calisir.

alien -i <paket_ismi>.rpm

Tabi LimeWire'in calisabilmesi icin javaya ihtiyac var. Asagidaki
depodan "apt-get install j2re1.4" ile onuda kurabilirsiniz.

deb ftp://ftp.tux.org/java/debian/ sarge non-free

Javanin daha yeni surumunu kurmak isterseniz debian-tr.org da bununla
ilgili belgeler var.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin