Samba ve diger terminaldeki yazici kullanma

Merhaba Arkadaslar.. verdiginiz tum cevaplar icin tesekur ederimmm..
Sorunum halletimm..
Benim o sorularin icinde gonderirken alt kisma yazdigim bir sorum daha vardi:
o ise;
iki bilgisyar li bir agim var birinde WinXP digerinde ise debian kurulu...
Debian yuklu sistemimden XP ye kolaylikla ulasabiliyorum..Fakat WinXp makinamdan Debian ulasamiyorum..Xp de ağlarima baktigimda debian makinami goruyorum ama icerigi gormek istedigimde yetkili degilsiniz veya izinsiz bir dizine ulasmaya calisiyorsunu gibi hatalar aliyorum.. Bunun icin de belirli bir erisim haklarini ayarlamak gerektiginin farkindayim ama bir turlu o ayarlari yapabilcegim samba menusunu bulamadim...
..
Bunun yaninda.. ben WinXP deki kullandigim bir yaziciyi Debian yuklu terminalimden nasil kullanabilirim..(bunu sordum yanlis anlasildi sorumu tekrar yazma geregi duydum)
..
Simdiden herkese tesekkur ederim..
Saygilarimla
L_mustafa_X