Re: php(cgi)-apache2 sorunu

Merhaba,

Cts, 2005-04-23 tarihinde 11:30 +0300 saatinde, orkun yazdı:
> merhaba
>
> debianda php yi cgi olarak derledim.
>
> Apache2.conf dosyasina asagidakileri ekledim.
>
>   AddType <http://mapserver.gis.umn.edu/cgi-bin/wiki.pl?AddType>  application/x-httpd-php .php3
>   AddType <http://mapserver.gis.umn.edu/cgi-bin/wiki.pl?AddType>  application/x-httpd-php .phtml
>   AddType <http://mapserver.gis.umn.edu/cgi-bin/wiki.pl?AddType>  application/x-httpd-php .php
>
>   Action application/x-httpd-php /cgi-bin/php

Hataya sebep olan satir bu.

> apacheyi yeniden baslatmaya calisinca
> su hata mesajini aldim.
> (Action komutuyla ilgili bir sorun var gibi)
>

> Starting web server: Apache2Syntax error on line 227 of
> /etc/apache2/apache2.conf:
> Invalid command 'Action', perhaps mis-spelled or defined by a module not
> included in the server configuration
>

> php yi cgi  olarak derleyince Apache2.conf da ne yapmali ?

Debianda Apache2 ile phpyi cgi olarak calistirabilmek icin php4-cgi ve
libapache2-mod-php4 paketlerinin kurulu olmasi gerekir. Yani;

apt-get install php4-cgi libapache2-mod-php4

seklinde kurulumu yaptikdan sonra sizin yapmaniz gereken cok fazla ayar
kalmiyor.

/etc/apache2/mods-enabled/php4.conf icerisinde sizin yukarida yapmak
istediginiz ayarlar mevcut olarak gelir.

cgi'larin calistirilabilmesi icin de /usr/lib/cgi-bin/ dizini
ayarlanmistir. Bu dizinde hangi uzantilarin cgi olarak calistirilmasini
istiyorsaniz onuda /etc/apache2/apache2.conf icerisinde belirtmelisiniz.

/etc/apache2/apache2.conf icerisinde;

#AddHandler cgi-script .cgi

seklinde yer alan satiri aktif edip ".cgi" uzantisina ilavelerde
yapabilirsiniz.

Daha sonra /etc/init.d/apache2 restart ile apache2 yi restart ettikten
sonra /usr/lib/cgi-bin/ dizini icerisine gecip ornek bir uygulama
yazabilirsiniz. Mesela asagidaki ornegi testphpcgi.php olarak kaydedip
deneyebilirsiniz.

--------------
#!/usr/bin/php4

<?