Re: mozilla ya da mozilla

begin  Can Burak Cilingir dedi ki:

> Kanımca bir teste daha ihtiyaç var. Belli bir süre boyunca (10 dk?)
> çeşitli urllerde gezinip ondan sonra hafızadaki yerlerine bakmak lazım.
> Günlük kullanımda kim 1 tane URL açıp ardından browserla işini bitiriyor
> ki.

Doğrudur. Ama basit bir ölçüm açısından 1 URL / 1 tab denemesi
browser'ların genel davranışı hakkında iyi fikir veriyor. Bende yeterli
kanaat oluştuğu için daha detaylı ölçüm yapmadım. Ama isteyen herkes
detaylı bir gezinme patternini her browser'da dakik olarak uyguladıktan
sonra, tüm browserlar açık ve aynı noktadayken "ps axlw" ile bakabilir.

> Başka bir test kriteri de çalışması için gereken kütüphaneler olmalı.
> Konqueror arka plandaki kde kütüphanelerinden yaralandığı için memoryde
> kapladığı alan daha az (1/3) gözüküyor olamaz mı? Ya da mozilla tabanlı
> tarayıcılar tüm kütüphaneleri kendi içinde olduğundan (XUL?) bu kadar
> fazla hafıza tüketiyordur.

Bu da doğru. Ama zaten aynı sebepten ötürü bu testleri GNOME altında yaptım
ben de. Daha evvel KDE altında yapmıştım, sonuçlar acaip Konqueror lehine
çıkınca şüphelenip bir de GNOME altında denedim. Pek fazla bir şey
farketmedi.

> Ayrıca bir programın hafıza tüketim kriteri kanımca o kadar da önemli
> değil. Ne kadar hafıza kullanırsa kullansın hızlı çalışması yeterli.
> İşletim sistemleri artık hafıza yönetimini son derece başarılı yapıyor.

Buna katılmıyorum. Birincisi, tüm browser'lar aynı işletim sistemi altında
çalışıyor. Bu konuda birinin diğerine göre bir avantajı yok. İkincisi,
işletim sistemi hafıza yönetimini ne kadar başarılı yaparsa yapsın,
yetmeyen hafızayı yeter hale getiremez. Ancak kötü yönetimden kaynaklanan
verimsizlikleri giderir. Ne de olsa su yakmıyor bu? :)) Netice olarak eğer
uygulama programları (bir arada) çok miktarda hafıza kaplıyorsa çok
miktarda swap kullanımı olması kaçınılmaz. Bu hafıza "aktif"
kullanılıyorsa o zaman da çok miktarda "swap I/O" (= sürünen sistem)
kaçınılmaz. Tek çaresi ya az hafıza kullanmak, veya bol RAM takmak. RAM
ucuz, ama gereksiz yere fazla RAM kullanmak yine de gereksiz. :)

Saygılar
--
Abdullah Ramazanoglu
aramazan ÄT myrealbox D0T cöm