Re: path ve xmms sorusu

~/.bashrc de PATH tanimlamanin hicbir kotu yani yok ki ... Zaten degistirilmis bir PATH degiskeni her acilan kabukta tanimli olmalidir ki istedigimiz programa her konsoldan ulasabilelim.

On 4/19/05, A. Alphan Bayazit <listec@bayazit.org> wrote:
Aydýn ÜSTÜN wrote:

> Yanitiniz icin tesekkur ederim. Fakat .bash_profile denemistim. xterm
> turkcelestirme isleminden sonra ev dizinimde simdi;
>
> .bash_profile
> .bash_profile.language-env-bak
> .profile
>
> bunlardan hangisine? Ucune de ekledim fakat olmadi. Her yeni login
> olusumda export kullanmak zorunda kaliyorum.

xterm normalde login shell'i calistirmadigi icin hic biri isinize yaramaz
man xterm ile login shell nasil calistirabileceginize bakabilirsiniz,
xterm -ls diye aklimda kalmis

xterm -ls diye girerseniz ~/.bash_profile icindeki satirlari okumasi lazim

alternatif olarak ~/.bashrc icersine koyabilirsiniz, ama her bash (betik
vs) calistiginda ustuste okunacagi icin biraz komik bir cozum oluyor.

baska bir alternatif X genelinde PATH degiskeni tanimlamak ki bu da
apayri bir dert.

kolay gelsin

--
aab