Re: Debian Linux sistem acilis hizi

On 4/19/05, Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> wrote:
> [...]
>
> * Sezai Yilmaz [2005-04-19 17:58:21+0300]
> [...]
>
> Elestirilerinizde genel olarak haklisiniz.  Debian'in acilis semasinda
> iyilestirme ve duzenlemeler yapilmasi gerekiyor.  Nitekim Ubuntu yeni
> surumde bunu yapti.  Umarim oradaki degisiklikler Debian'a da aktarilir.
> Ancak tecrubem odur ki bu cok kolay olmayabilir ;-)  Discover'in sahibi
> Progeny'nin de bu konuda calistigini hatirliyorum.
>
> [...]
>
> Tam olarak degil.  Hotplug ismi uzerinde usb jump drive vb. donanimlari
> idare ediyor veya gorevi bununla sinirli tutulmali.

Ben sistem acilisindaki /etc/rcS.d/S40hotplug betigini kastetmistim.
Yoksa /sbin/hotplug'in /proc/sys/kernel/hotplug icine yazildiktan
sonra calisma zamaninda donanim takip cikarma ayarlamasi yaptigini
biliyorum. Sistem acilisindaki hotplug betiginin discover'a cok benzer
bir is yuruttugunu gozlemledim. Cunku calisma zamaninda cekirdek taze
takilmis donanim oldugunda /sbin/hotplug'i calistirip
yapilandirilmasini sagliyor, ancak sistem acilisi esnasinda zaten
takili aygitlar varsa bunlarla calismasi oldukca uzun suren
/etc/init.d/hotplug betigi ilgileniyor. Kisacasi discover'dan kalma
olasi arta kalan ayarlanmamis donanimlari ayarlamakla ugrasiyor. Hatta
benim donanim yapilandirmamda discover'in hotplug'a biraktigi
yapilandirilmamis donanim kalmiyor, bu nedenle ben de
/etc/init.d/hotplug betigini rcS.d dizini altindaki bagini silerek
acilistan kaldirdim.

/etc/rcS.d/S40hotplug bagini silmeme ragmen (yani acilista
calistirmadigim halde) tum takili donanimlarimin calisiyor olmasi,
calisma aninda da takip cikarttigim fare, digital kamera, usb memory
stick gibi aygitlarin da gayet duzgun sekilde yapilandirilip calismasi
bu fikirlerimi desteklemektedir. Zaten ben /etc/init.d/hotplug'i
sistem acilisindan kaldirip herhangi bir donanim sorunu ile
karsilasmadan acilista bir miktar hizlanma sagladim (yaklasik 20
saniye hic de az degil 512 MB RAM, P4 2Ghz islemci). Ancak benim
derdim discover. Ondan kurtulamiyorum. O olmazsa olmuyor. Tabii ki
kendim bir betik hazirlayip sadece mevcut donanimlarimin modullerinin
yuklenmesini saglayabilirim. Ama benim aradigim daha akilli birsey.
Kisacasi mevcut veriyollarindaki donanim ID'lerini bir yere
kaydedecek, bu configurasyona karsilik yuklenecek olan modulleri ve
parametrelerini de baska bir yere kaydedecek, sonraki acilisinda
kaydedilmis donanim ID'leri ile mevcutlari karsilastiracak, degisiklik
yoksa kayitli modulleri parametreleri ile yukleyip gececek, degisiklik
varsa da yeni gelen donanim ID'leri icin en uygun modulleri arayip
ayni sekilde kayit altina alacak birsey.

> Yakin bir gelecekte uzerinde anlasilan bir cozum cikabilir.  Daha
> ayrintili bilgi veya tartismalara katilmak icin debian-devel listesine
> ve hotplug hata bildirimlerine bakabilirsiniz, mesela sunlar:
>
>     http://lists.debian.org/debian-devel/2004/10/msg01179.html
>     http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=303671

Devel listesine uye degildim. Katilayim bari. Tesekkur ederim.

selamlar
--
sezai