Re: Debian Linux sistem acilis hizi

Merhaba,

* Sezai Yilmaz [2005-04-19 17:58:21+0300]
[...]

Elestirilerinizde genel olarak haklisiniz.  Debian'in acilis semasinda
iyilestirme ve duzenlemeler yapilmasi gerekiyor.  Nitekim Ubuntu yeni
surumde bunu yapti.  Umarim oradaki degisiklikler Debian'a da aktarilir.
Ancak tecrubem odur ki bu cok kolay olmayabilir ;-)  Discover'in sahibi
Progeny'nin de bu konuda calistigini hatirliyorum.

[...]
> Ozet olarak discover da hotplug da ayni isleri yapiyor,

Tam olarak degil.  Hotplug ismi uzerinde usb jump drive vb. donanimlari
idare ediyor veya gorevi bununla sinirli tutulmali.

> [...]
> mevcut donanimlar icin en uygun cekirdek modullerini
> tespit etmeye calisiyor, tespit ettiklerini modprobe ile
> bellege yuklemeye calisiyor. Halbuki bu tarama ve donanim
> bulma ile daha onceden bulunmus donanimi direk yapilandirma
> seklinde iki ayri asama olsa, tarama sadece donanim
> degisikliklerinde calistirilsa, yapilandirma her acilista
> calistirilsa cok daha hizli boot eder diye dusunuyorum.
>
> Tum bunlari tespit ettim. Ancak cozum yolunu henuz
> bulamadim. Cok begendigim Debian dagitimini nasil daha
> hizli boot eder hale getiririz? Tecrubesi olan birisi var

Yakin bir gelecekte uzerinde anlasilan bir cozum cikabilir.  Daha
ayrintili bilgi veya tartismalara katilmak icin debian-devel listesine
ve hotplug hata bildirimlerine bakabilirsiniz, mesela sunlar:

    http://lists.debian.org/debian-devel/2004/10/msg01179.html