Re: iptables, ipmasq , shorewall

Can bey ben zaten dediklerinizi yapmıştım fakat sorun ne shorewall dan
ne de iptables tan kaynaklanıyormuş ben gerekli modülleri sisteme
modprobe ile yüklemiştim
modprobe ipt_MASQUERADE
modprobe iptables_nat vs vs gibi ama çalışmamıştı bende o modülleri
modules dosyasına ekleyip bilgisayarı yeniden başlattım ve bu sefer
herşey çalıştı shorewall değilde daha kolay izleme ve yönlendirme
yapabileceğim firestarter programını kurdum serdar beyin önerdiği gibi
diğer 3 makineye belirli port aralıkları verdim (inşallah o portları
benim kullandıklarımdan biri kullanmıyordur) bir makineye 21000 21100
arasını diğerine 21100 21200 diğerine de 21200 21300 arasını
yönlendirdim sonra da diğer bilgisayarlarda çalışan programların
ayarlarını bu yönde değiştirdim hiç sorun kalmadı bütün herkes istediği
yere istediği gibi bağlanıyor şu anda. shorewall doc u şöyle bir okudum
ve bu ağ için fazla teferruatlı olduğuna kanaat getirdim. sonuçta 4 tane
bilgisayar var ve mp3-divx indirip oyun oynanıyor çoğunlukla.

yardımları için herkese teşekkür ederim.

Çrş, 2005-01-19 tarihinde 12:29 +0200 saatinde, Can Burak Cilingir