Re: iptables, ipmasq , shorewall

On Wed, 2005-01-19 at 11:19 +0200, Emre Kadıoğlu wrote:

> # iptables -t nat -A POSTROUTING -j MASQUERADE  komutunu vermeme rağmen
> (-o eth0 opsiyonuylada denedim)  diğer bilgisayarlar interneti
> paylaşamıyor.
shorewall kurduktan sonra iptables kullanmanıza gerek yok. gerisi
shorewallun işi.

eğer ki shorewallı dediğiniz gibi ayarladıysanız "shorewall restart"
sistemin çalışması için yeterli olacak.

shorewall kullandıktan sonra port yönlendirme gibi işler çok rahat
olacak.

> # iptables --flush
> # iptables --flush -t nat
> # iptables --flush -t filter vs şeklinde bütün zincirleri sildim,

ilk satır ile son satır aynı işi yapıyor. aklınızda bulunsun.

> bende bunun üzerine shorewall paketini sildim ayar dosyalarını da
> sildim.  sadece iptables aracılığıyla bu işlemi yapmaya çalıştım sonuç
> gene aynı hiç bir değişiklik yok.
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
dediniz mi
> drop olarak gözüküyor. bildiğim bütün iptables kurallarını kullandım
> fakat o policyleri accept olarak değiştiremedim. Bende bunun üzerine

iptables --policy FORWARD ACCEPT
iptables --policy INPUT ACCEPT
iptables --policy OUTPUT ACCEPT

iptables --table nat --policy PREROUTING ACCEPT
iptables --table nat --policy POSTROUTING ACCEPT
iptables --table nat --policy OUTPUT ACCEPT

MASQ satırı ve
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

--
Can Burak Cilingir