java plugin cikmazindayim

Arkadaslar;

bu listenin arsivi icerisinde bile Java plugini' nin
mozilla ve firefox icin nasil aktif edilecegine dair
ayrintili bilgi var.

Fakat ben ne yaptiysam bu isi beceremedim. Acaba bir
kere de beraberce el atabilir miyiz olaya?

Faaliyetimin seceresi sudur:
jre-1_5_0_01-linux-i586.bin
isimli dosyayi java.sun.com dan bir zamanlar
indirmistim. Bunu konsoldan
./jre-1_5_0_01-linux-i586.bin komutu vererek
calistirdim (root olmadan). Bir altklasor acti icine
bi ton dosyalar doldurdu. Sonradan bu altklasordeki
bin directorysinde bazi calistirilabilir dosyalar da
olustumustu. Bunlardan bir tanesini komut vererek
bildigim hos arayuzlu bir Java uygulamasi
calistirabildim ki bu iyiye isaretti.
Daha sonra /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/ in
icerisine gittim.
ln -s /home/kullaniciadim/falanfilan/
jre1.5.0_01/plugin/i386/ns7/libjavaplugin_oji.so
ile linkimi olusturmak istedim. Yazma hakkim olmadigi
icin klasorunu herkes tarafindan yazilabilir olacak
seklde modifiye ettim. Firefox u kapattim yeniden
actim ancak eklentilerin hala yuklenmesi gerektigini
belirten mesajlar goruyorum. about:plugins komutuna
karsi:

Kurulu eklentiler
Yandaki adresden tarayýcý eklentileri hakkýnda detaylý
bilgi alabilirsiniz. Netscape.com.
Eklentilerin kurulumu için yandaki adresden yardým
bulabilirsiniz : plugindoc.mozdev.org.
Shockwave Flash

    Dosya ismi: libflashplayer.so
    Shockwave Flash 7.0 r25

MIME Türü 	Tanýmlama 	Sonekler 	Etkinleþti
application/x-shockwave-flash 	Shockwave Flash 	swf
Evet
application/futuresplash 	FutureSplash Player 	spl
Evet
Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible

    Dosya ismi: nphelix.so
    Helix DNA Plugin: RealPlayer G2 Plug-In Compatible
version 0.4.0.404 built with gcc 3.2.0 on Dec 14 2004

MIME Türü 	Tanýmlama 	Sonekler 	Etkinleþti
audio/x-pn-realaudio-plugin 	RealPlayer Plugin
Metafile 	rpm 	Evet

seklinde sayfa ciktisi aliyorum. Halbuki flashla
alakali dosya bizim yaptigimizin aksine
~/.mozilla/plugin klasoru icerisinde duruyor. Halbuki
bizim linki olusturdugumuz klasorde nphelix.so ve
nphelix.xpt adinda iki dosyamizdan daha var baska da
birsey yok.

Bir yardimci olabilecek misiniz zira gelistirmekte
oldugum web uygulamasi icerine java ile ilgili bir
eklenti koymam icabetti. Artik javasiz yapamiyorum.

=====

seckiner.net reactivated. visit, see, benefit, contribute.
seckiner.net yeniden yayýnda. gelin, görün, faydalanýn,
katkýda bulunun.