nvidia xmms debian ??? -5-

cevap verdiðiniz için teþekkür ederim. yalnýz belirtmeden geçemiyecem konunun debianla alakasý yok demiþiniz ama bence alakasý var gibi  .. FC 'da denedim Mandrakede denedim Suse'de kullandým ve bunlarýn hepsinde 2.6 kernel serisi vardý ve hepsinde sorunsuz þekilde nvidia sürücülerini kurdum. yani bu sürümler 2.6 kernel ile nvidia sürücülerini sorunsuz þekilde çalýþtýrabiliyorsa debinanýn hayli hayli baþarmasýný beklerdim açýkcasý.

olaya ters açýdan bakmak gerekirse nvidia'da bizim sürücülerimiz diðer daðtýmlarda çalýþýyor debianda çalýþmýyorsa o debianýn sorunudur diyebilir !

mesela ben mandrakeyi kullanýrken nvidia sürücüleri normalde 2.6 kernel için uyumlu deðildi ama bir iki hileli yol sayesinden bunun üstesinden geliyordunuz ve xmms gibi hiçbir programda çalýþmamazlýk yapmýyordu. diðer daðýtýmlar bir þekilde kernel 2.6 ile uyumlu olmayan nvidia sürücülerini bile sorunsuz þekilde çalýþtýrabiliyordu. þimdi zaten nvidia'nin sitesindeki yeni sürücüler 2.6 kernel ile uyumlu. benim geçen gün debiana kurduðum sürücüde bu yeni sürücü yani kernel 2.6 ile uyumlu olan sürücü. bunu sitelerinde de söylüyorlar zaten.

http://www.nvidia.com/object/linux_display_ia32_1.0-6629.html
Linux Display Driver - IA32
 Version: 1.0-6629
Operating System: Linux IA32
Release Date: November 5, 2004

Release Highlights
Added support for GeForce 6600 and GeForce 6600 GT.
Added support for Quadro FX 4000 SDI
Added support for 512 MB framebuffers.
Improved support for GLSL (OpenGL Shading Language).
Improved performance for VBO (OpenGL Vertex Buffer Objects).
Improved support for Linux 2.6 kernels.
Improved support for PCI Express.

ee artýk nvidia resmi olarakta kernel 2.6 desteklediðini söyledikten sonra , suçu nvidia atmakta bence çok boþ bir yaklaþým olsa gerek.

xmms'in çalýþýp çalýþmamasý aslýnda benim için okadar da önemli deðil. ama sonuçta bu talep meselesi bir kiþi çýkýpta ben mp3leri xmmste dinlemek istiyorum ekran kartýmda GeForce FX serisi derse bu mümkün deðildir diyebilirmisiniz ? kimsenin bu mümkün deðildir dememesi lazým ama iþin aslýnda hakkatende mümkün deðil çünkü bu debianda sorun çýkartýyor.

sonuç olarak þuan için debian bana þunu diyor :

eðer ayný anda xmms, nvidia, kernel 2.6 ve KDE programcýklarýný kullanmak istiyorsan git kernel 2.4 kur. ama oysaki kernel 2.6 çýkmýþken, xmms gibi çok güzel bir mp3 programý varken yada KDE programcýklarý ve bana göre GNOME'den çok güzel olan KDE gibi masaüstü uygulamasý varken neden benim bunlar arasýnda bir tercih yapmam gerekiyor ki?

Sakýn beni yanlýþ anlamayýn bunlarý þahsýnýza demiyorum. ama övgülerini bu kadar çok duyduðum bir daðýtým olan "debian"dan açýkcasý böyle bir hata bir açýk beklemezdim.

kurduðum sürüm sarge yani testing sürümü demekte mantýksýz. çünkü paketler testing havuzuna gelene kadar bile bir çok testten geçiyor. en azýndan ben öyle biliyorum. ve dahasý uzun zamandan beri 2.6 varken ve dünya üzerinden en çok kullanýlan ekran kartlarýndan olan GeForce serileri varken hala bu hatanýn ayýklanmamýþ olmamasý çok tuhaf bana göre.

benim gibi sýradan bir kullanýcý bile sistemi kurarken hemen hatayý buluyor. daha dakka bir gol bir oluyorsunuz. okadar debian kullanýcýsý resmi debian geliþtiricisi var bunlar hiç denemiyorlar sistemlerini ?

neyse sistemi yeniden kurucam ve nvidia sürücüsü yuklemeden devam edicem. herkese ilgilendiði için teþekkür ederim.

Serdar Aytekin <serdar-linux@eximinter.com> wrote:
Merhaba,

> Debian hakkýnda hep güzel þeyler duyardým , hatta çoðu sitede Debianýn
> testing ve unstable sürümlerinin bile diðer daðýtýmlarýn stable
> sürümlerinden daha kararlý olduðu hep söylenir. Ama yaþadýðým bu deneyimden
> sonra Debina olan güvenim çok ciddi þekilde sarsýlmýþ durumda ve debian
> için söylenen kararlýdýr durumu biraz hava gibi gelmeye baþladý.
>
> Ama sabýrlý biriyim sonuna kadar problemi hallettmeye çalýþacam. Bu
> konuda yardýmlarýnýz ve fikirleriniz bekliyorum.

Konunun Debian ile alakasi yok aslinda. Sorun Nvidia suruculerinden kaynaklaniyor gorunuyor. Bu
uzun suredir bilinen bir hata ancak giderilmemis gorunuyor. Debian'in bu hata icin yapabilecegi
birsey yok. Hatayi Nvidia'nin gidermesini beklemek lazim.

Ayrica google'daki arama sonuclarinda hatanin sadece 2.6 cekirdek ile kaynaklandigina dair bilgiler
var. Sayet 2.6 kernel ile bu hatalari aliyorsaniz, Nvidia suruculerini kullanmak icin 2.4 serisi
cekirdek kurup onunla deneyin.

Baska bir alternatifde nvidia suruculerini nasil, hangi yontemle kurdunuz bilemiyorum ama
Nvidia'nin sitesindeki son suruculeri cekip kurmak olabilir. Ancak kesin cozume ulastirirmi
bilemiyorum denemek gerekli.

Konu ile ilgili hata bildimi icin asagidaki linki takip edebilirsiniz.Bu konuda bildirilmis bir
suru bug var ama hepsi asagidaki linke yonlendirilmis durumda.

http://bugs.debian.org/219352

Saygilarimla,
Serdar Aytekin