Re: X kurup uzaktan x e erismek istiyorum.

    MK> Bir soru.  vncserver kendisi bir sanal display yaratıp bunu
    MK> istemcilere "render" mı ediyor?

Evet, sanal display orada duruyor istemci baglaninca VNC protokoluyle
o displayde gorununenin tarifini alip render ediyor.  Bu X icin tabi,
windowsda baska turlu olmak zorunda.

    MK> Yoksa varolan bir X server ile
    MK> ilişkilenip orada ürettiği bir sanal display'i mi istemciler
    MK> için hazır tutuyor.

Hayir.  Onun icin icinde grafik kardi olmayan kuvvetli bir makineyi
"cycle server" olarak kullanmak da mumkun.  Tabi bu VNC olmadan normal
X'le de mumkun ama VNC sessioni muhafaza ediyor.  Ozellikle arada
modem baglantilari gibi TCP'yi resetleyebilen guvenilmez kanallar
oldugunda #$%@'in yerini "aa koptu bu, hay Allah, neyse" alabiliyor
bu sayede.  (Bu guvenilmez kanallara X server calistiran Windows da
dahil, ethernet kabolosu cikinca luzumsuz yere TCP baglantilarini
oldurdugunu gordum.  Belki hala yapiyordur.)

selamlar,

BM