RE: Re: X kurup uzaktan x e erismek istiyorum.

DETAY: [VNC, x sunumcusu kurulu bir makineye x istemcilerinin (kendi displayleri ile) bağlanabilmelerini sağlamıyor diye biliyorum.
vncserver da bir deamon olarak çalışmıyor. O anda açık olan x ekranını uzaktan bağlanan bir vncclient'ın izleme/müdahalesine açıyor. M$ Windows üzerindeki ünlü PC Anywhere gibi.]

ASIL:
Uzaktan erişimden kastınız eğer herhangi bir OS ise linux üzerinde xdm servisini aktif hale getirip herhangi bir client yazılım ile kendi makineniz üzerinde bir x display'i açabilirsiniz.
Window$ için xmanager gibi parasız yazılımlar mevcut.
Galiba buna desktop client falan gibi bir şey deniyor.
Eğer buysa xdm için howto'ları işaret etmek, özet bilgi vermek gibi şeyler yapalım.

Ben bir uzak makine üzerinde çalışmam gerektiğinde kendi makinemde x içindeyken bir terminal açıp ssh ile diğer makineye bağlanıyorum. Sonra komut satırı üzerinde grafik ekranla çalıştırmak istediğim şeyi çalıştırıyorum.

Örneğin...
startx ile x'e girdikten sonra bir terminal üzerinde
[mkuzu@mkuzumakine]$ ssh ordaki@192.168.1.1
Password:
[ordaki@uzakmakine]$ evolution &
[1] 5519
[ordaki@uzakmakine]$

Açılan evolution penceresi uzakmakine'deki ordaki kullanıcısına ait oluyor. Konqueror vs. file manager da açabilirdim.

mkuzu kullanıcısı ile uzaktaki ordaki kullanıcısı güvenlik olarak aynı konumdaysa, RSA key yaratıp public key'i uzakmakine'ye atarak password falan gibi şeyleri atlayabiliyorsunuz. Ayrı konu.

Kolay gelsin.

Mehmet K.