Re: X kurup uzaktan x e erismek istiyorum.

    MK> DETAY: [VNC, x sunumcusu kurulu bir makineye x istemcilerinin
    MK> (kendi displayleri ile) bağlanabilmelerini sağlamıyor diye
    MK> biliyorum.

Dogru.  X server, vncserver'in calistigi makinede kaliyor.  X
terminolojisinde grafigin gosterildigi yer server, grafigi gosteren
program da client olarak tanimlanir (Turkcesi ne client'in?).  (Siz
biliyorsunuz bu anlattigimi tabi, arsiv icin soyluyorum.)

    MK> vncserver da bir deamon olarak çalışmıyor. O anda
    MK> açık olan x ekranını uzaktan bağlanan bir vncclient'ın
    MK> izleme/müdahalesine açıyor.
    MK> M$ Windows üzerindeki ünlü PC Anywhere gibi.]  ...

Bu tam dogru degil, biraz acayim.  Vnc server bir X server.  X server
gibi davraniyor, ama calistigi makinenin ekranina birsey cikartmiyor.
Hafizada bir zahiri ekran tutuyor, vnc clientlar baglandiklarinda
kendi sIkIstirma protokoluyle o zahiri ekrani vnc client'a gosterilmek
uzere yolluyor.  Ayni makinede lokal ekrana gosteren bagimsiz bir X
serverin ayni zamanda calismasi da kabil, Xvnc lokal ekrani disari
gondermiyor cunku.

Burada kafa karistiracak pekcok terminoloji atlamasi var tabi.  Bir de
vncserver'i calistirdiktan sonra, ayni vncserver ekranini iki vncclient'a
gostermenin kabil oldugunu soyeyip corbayi biraz daha karistirayim.  O
kullanim  PC-anywhere'i andiran sonuclar dogurabiliyor.

Yukarida anlattigim X altindaki durum.  Windows'a ulasim icin vnc
kullanildiginda, evet ayni PC anywhere gibi.

    MK> ...  Ben bir
    MK> uzak makine üzerinde çalışmam gerektiğinde kendi makinemde x
    MK> içindeyken bir terminal açıp ssh ile diğer makineye
    MK> bağlanıyorum. ...

Kullanima gore lbxproxy de daha iyi sonuc verebilir.  Bunlari denemek
lazim.

Vnc ile normal X kullaniminin farki, ekrani gosterdiginiz makinede X
server calismadigindan o makine kapandiginda (yahut yer degistirdiginde)
acik pencerelerinize birsey olmuyor.  Yani bir A makinesinden bir B
makinesinden baglandigizda kaldiginiz yeri kaybetmeden ise devam
edebiliyorsunuz.  Vnc'nin avantaji orada.

selamlar,

BM