Re: kurulum ekranindan ekran goruntusu alma

Sevgili Volkan, aslinda hos bir konu atmissin ortaya.  Kurulum sirasinda
ekran goruntusu alabilme imkani olsaydi eger, benim su FM'deki Woody
yazisi cok daha farkli olurdu :-)

RedHat bu isi `anaconda' denilen ve buyuk bir kismi Python ile yazilmis
bir kurulum programiyla gerceklestiriyor:

  http://rhlinux.redhat.com/anaconda/

Biraz once kaynak kodunu indirerek inceledim.  Programlama dilinin
secimi, moduler yapisi falan hakikaten guzel bir program.  Grafik
ortamda kurulum yaptiginizda "Shift-PrintScreen" ile ekran goruntusu
aliniyor ve bunlar `/root/anaconda-screenshots' dizininde kaydediliyor.

Bizim emektar `debootstrap'a gelince... (`debootstrap' sistem yorungeye
girdiginde ana govdeden ayrilan ana roket oluyor ;-) `anaconda' ile
`debootstrap' arasinda tasarim tercihleri ve hedef platformlar acisindan
onemli farkliliklar var.

`debootstrap' nihayetinde bir kurulum modulu olmakla beraber neredeyse
kendi basina calisan hafif bir program.  Cok sayida mimariyi
destekliyor.  Ekran goruntulerini soyleyen arkadasa sunu bir soruver
bakalim, `anaconda' su an asagida saydigim platformlarda calisabiliyor
mu? :-)

  alpha arm hppa i386 ia64 m68k mips mipsel powerpc s390 sparc

Diger bir husus ise `debootstrap' ile yapabileceginiz bazi zarif
numaralarin olmasi.  Mesela `debootstrap'i basitce bir `chroot jail'
ortaminda kullanarak sistem icinde sistem kurulumu yapabiliyorsunuz.
Ayrintilar icin su yaziya bakilabilir:

  http://www.fazlamesai.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1257

(Boyle bir seyin `anaconda' ile yapilabilecegini sanmiyorum tabii)

Suphesiz ki `debootstrap'in da zaaflari var.  Oncelikleri
"tasinabilirlik", "kararlilik" ve "esneklik" olan bir kurulum
programiyla, grafik ortamda "kullanici dostu" olmayi hedefleyen
`anaconda' arasinda bu tip farkliliklar olmasi dogaldir.  Yeni
`debian-installer'da -takip edebildigim kadariyla- `bterm' denilen hafif
bir framebuffer konsol kullanilacak.  Su an cok erken asamada olmakla
birlikte buna bir de `gtkfb' denilen bir GUI frontend'i hazirlaniyor.
`gtkfb' sinirli imkanlarin oldugu bir erken safhada gtk tabanli bir
arayuz sagliyor.  Bence son kullanicilar acisindan bunlar cok onemli
gelismeler.  Eger dusunduklerini *kararli* ve *tasinabilir* sekilde
gerceklestirirlerse bir miktar bloated oldugunu degerlendirdigim
`anaconda'dan daha etkili bir seyler ortaya cikacak.  (Estetik olarak
ondan daha iyi olacagi konusunda kuskuluyum ama)

Hadi bakalim senin icin biraz etrafa bakindim ve asagidaki ekran
goruntulerine ulastim:

  http://people.debian.org/~sjogren/d-i/screenshots/

Iyi seyirler :-)