Re: volkan bey cevabini almis da ben hala cevab alamadim:))

* Sanal <Durdunaz.Sanal@pandora.be> [2003-08-02 22:45:28+0200]
> lutfen biri bana ne yapacagimi soylesin daral geldi:)) source lardan
> program kurarken nelere dikkat etmem lazim yada bunu anlatan bir howto
> varmi?

Bu "kaynaktan kurma" lafini Debian'da ben daha farkli anliyorum.  Yani
`apt-get source' kullanimi olarak...  Sizin de boyle yapmanizi oneririm.
Soyle bir prosedur kullaniyorum:

1) Kararli surumde isem `libc', `gcc' ve `gtk' guncellemelerinden
kaciniyorum.

P.S. `gnumeric'in yeni versiyonunu kurmayi denediniz mi mesela?  Yiginla
seyi derlemeniz gerekiyor. (`code reuse' her zaman iyi bir sey degildir
;-)  Kararli surumu takip edenler icin gtk 2.x gecislerine yonelik
prosedurler var, fakat bu capta bir degisikligi pek begenmiyorum.  Ote
yandan KDE 3.x icin ozellikle `gcc 3.x' serisi *cok* onemli avantajlar
sunuyor, iflah olmaz KDE'cilerin en azindan `testing'i takip etmeleri
dogru olur dusuncesindeyim.

2) Performans duskunu degilim.  Bundan dolayi `falanca' program icin
once resmi olmayan apt kaynaklarini kurcalayarak programin paketlenmis
halini ariyorum:

  http://www.apt-get.org/

Ayrica google'da:

  falanca site:people.debian.org

2) Mozilla, MozillaFirebird (nam-i diger Phoenix) gibi yarim dunyalar
icin `paketlerden kurma' kuralina istisna koyuyorum.  (Evet, bir
zamanlar buna bile pek hos bakmazdim...)  `/usr/local/MozillaFirebird'
dizini bendeniz icin ozeldir.

3) Paketi kurmadan once kirk kere dusunuyorum, "Ey maymun istahli, acaba
bu senin icin gerekli mi? Yoksa sirf geeklik mi yapiyorsun?" diye.
(Tamam, itiraf ediyorum, bu son soyledigim kuyruklu yalandi :-)

4) Kalani da *yaklasik* soyle:

  apt-get build-dep falanca
  apt-get source falanca
  cd falanca
  dpkg-buildpackage -rfakeroot -us -uc
  dpkg -i ../falanca_xxx.deb

(Bazen `debian/rules'a girerek derleme opsiyonlariyla oynadigim oluyor.
Mesela `dillo'da `cookie' destegini aktiflemek gibi.  Eger boyle bir
amaciniz yoksa apt-get icin `-b' anahtarini kullanin, yani `apt-get -b
source falanca' ve ondan sonraki iki komutu da unutun ...)

5) Derledigim paketleri baska makinalarda da kullandigim oluyor.  Bu
yuzden lokal bir apt havuzu hazirliyorum.  Kullandigim yontem su belgede
aciklanmis:

  http://www.debian.org/doc/manuals/repository-howto/repository-howto.html#trivial-example

Bu tip hos duzenlemeler icin `equivs' diye birsey daha var.  Murat'in
cevirisini yaptigi `APT-HOWTO'yu siddetle oneririm:

  http://belgeler.org/howto/apt-howto.html

> screenshot alacaksan vwmware altinda kurulum yap al screenshot ini:)))

Valla Volkan'i bilemem ama, onceki postada verdigim screenshot'larda bu
onerinizi uygulamislar :-)