Re: Debian Turkce desteginde mevcut durum -- cok uzun ileti

* Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> [2003-12-28 03:12:02+0200]
> Sorun Gnome sürümü ile alakalı değil. Benim tesbitim "UTF-8" kullanmayan
> anında mesajlaşma programlarına (Miranda, LICQ...) Gaim altından mesaj
> atmaya çalışınca karşı taraf ya boş mesaj alıyor ya da türkçe
> karakterler bozuluyor ve aynı şekilde gelen mesajlarda da türkçe
> karakterler saçmalıyor.

Evet bu daha dogru bir teshis.

> Gaim ile ilgili bir böcük bildirmeyi planlıyordum. Gidip doldurayım.

Cok yerinde olur.

> Bu arada LICQ ve diğer mesajlaşma programlarının UTF-8 desteği yok mu?

Eger is karsi tarafin UTF-8 destegine kalmissa vay halimize.  Gaim'de
'de yanlis hatirlamiyorsam gondermeden once encoding cevrimi
yapilabiliyordu, ama denemedim.

> UTF-8 değilde iso kullanıyorum ben, malum kullanabilmeliyim
> bilgisayarı :)) Benim şu an aklıma gelen bazı sorunlar şöyle: Mozilla ve
> Mozilla Firebird ile bazı türkçe sayfaları "windoze-1254" kodlaması
> dışında düzgün gösterilmiyor. ayrıntılı olduğunu düşündüğüm bir böcük
> raporu hazırlamıştım [1], ama ilgilenen olmadı henüz.

Bug report'u okudum, cok da detayli yazilmis.  Ilgileneceklerine eminim.

>  [...]
> Bu arada birde soru sorayım. Bu cd kurulumunda kullanılan konsol yazı
> tipine bayılıyorum. Şu an fonty kurulu ve sanırım
> /etc/console-tools/config dosyasıda kullandığı yapılandırma dosyası.
> Burda iso9-16 yı değiştirip ter-916f yapıyorum ama bir faydası olmadı.
> Peki grub ile istediğim çekirdeği seçtikten sonra bu fontu kullanmak
> istersem ne yapmam gerekiyor (çekirdek mesajlarıda bu yazıtipi
> kullanılarak gösterilsin. bence bu yazı tipi daha okunur :) )

`terminus' fontunu kastediyorsaniz, o benim de uzun suredir kullandigim
bir yazitipi.  Kotu de bir anim var onunla.  O fontu ISO8859-9'a ben
cevirdim ve patch'i upstream'e gonderdim.  Patch'de benim de bildigim
cok kucuk bazi eksiklikler vardi.  Arkadaslar tesekkurle patch'i kabul
ettiler ve eksikliklikleri tamamlamamin mumkun olup olmadigini bana
sordular.  Aslinda kendilerinin de tamamlayabilecegi hususlardi.  Neyse,
ben vakit bulamadim ve bir baskasina saniyorum o kismi yaptirdilar,
pakete de o kisinin adini eklediler.  Bu benim hic de etik bulmadigim
bir sey.

Sorunuza gelince terminus'un `console-terminus' versiyonunu `fonty' ile
kolayca kurabilirsiniz.  `xterm'de kullanilabilecek `xfonts-terminus'
icin ise basitce bir `.Xresource' gerekiyor.  (Isteyenlere bu Xresource
dosyasini verebilirim.)  Cekirdek icine gommek icin `fb' araclariyla
cekirdek derleme sirasinda bir seyler yapmaniz lazim.  Prosedurunu
ayrintili bilmiyorum.  Bu islem uygulanmazsa
`/etc/init.d/console-screen.sh'in devreye girdigi noktaya kadar ki
cekirdek mesajlari default fontla goruntulenir, sonrasinda ise terminus
devreye girer.