Re: Debian Turkce desteginde mevcut durum -- cok uzun ileti

Mon, 29 Dec 2003 14:53:54 +0200 tarihinde
Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr>'nin yazdıkları:

> Eger is karsi tarafin UTF-8 destegine kalmissa vay halimize.  Gaim'de
> 'de yanlis hatirlamiyorsam gondermeden once encoding cevrimi
> yapilabiliyordu, ama denemedim.

Sanırım "mesajı gönderirken xxx kodlamasını kullan" gibi bir seçenekten
bahsediyorsun? böyle bir özellik gaim'de henüz yok ama şu an doldurduğum
böcük bildiriminde bunu önerdim, sanırım yakın zamanda eklenir.

****
http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=867204&group_id=235&atid=100235
****

> `terminus' fontunu kastediyorsaniz, o benim de uzun suredir
> kullandigim bir yazitipi.  Kotu de bir anim var onunla.  O fontu
> ISO8859-9'a ben cevirdim ve patch'i upstream'e gonderdim.  Patch'de
> benim de bildigim cok kucuk bazi eksiklikler vardi.  Arkadaslar
> tesekkurle patch'i kabul ettiler ve eksikliklikleri tamamlamamin
> mumkun olup olmadigini bana sordular.  Aslinda kendilerinin de
> tamamlayabilecegi hususlardi.  Neyse, ben vakit bulamadim ve bir
> baskasina saniyorum o kismi yaptirdilar, pakete de o kisinin adini
> eklediler.  Bu benim hic de etik bulmadigim bir sey.

Evet X altında kullanıyorum uzun zamandır, konsol için gayet okunaklı
bence :) birde framebuffer konsolda kullanmak beni dünyanın en mutlu
adamı yapabilir... biraz debian arşivlerini araştırayım ya da kernel
paketlerini hazırlayan birisini bulayım :) eğer çözüm bulursam haberiniz
olacaktır :)

> Sorunuza gelince terminus'un `console-terminus' versiyonunu `fonty'
> ile kolayca kurabilirsiniz.  `xterm'de kullanilabilecek
> `xfonts-terminus' icin ise basitce bir `.Xresource' gerekiyor.
> (Isteyenlere bu Xresource dosyasini verebilirim.)  Cekirdek icine
> gommek icin `fb' araclariyla cekirdek derleme sirasinda bir seyler
> yapmaniz lazim.  Prosedurunu ayrintili bilmiyorum.  Bu islem
> uygulanmazsa`/etc/init.d/console-screen.sh'in devreye girdigi noktaya
> kadar ki cekirdek mesajlari default fontla goruntulenir, sonrasinda
> [...]

- --
Erçin EKER
UIN: 8216618
Jabber: ercineker@jabber.org

"You, sir, are nothing but a pathetically lame salesdroid!
I fart in your general direction!"
	-- Randseed on #Linux