Re: Belgeler-html paketi

> `/usr/share/belgeler' dogru olmaz kanaatimce. (Sadece dokumantasyon'dan
> ibaret olup /usr/share/paket altina kurulan bir paket'e su ana kadar
> rastlamadim.) Ben derimki bu paketi all-in-one yapmayalim. Eger bu
> konudaki dusuncemi uygun bulursaniz onerilerim sunlar olacak:

Aslinda salt dokumantasyondan olusan paketler icin dizin yapimiz belli:
/usr/share/doc/belgeler ve alt dizinleri seklinde.

Burada biraz dusunulecek nokta ileride salt dokuman haricinde bir takim binary
ve scriptler de paketlenirse Debian Policy 13.3'teki durum meydana gelir. Orada
/usr/share/paket_adi/doc seklinde bir linkin /usr/share/doc/... altindaki
dokumanlarin bulundugu yeri gostermesi soyleniyor. Bir kac paket /usr/share
altina dogrudan sadece dokumantasyon yerlestirmis ama biz share/doc olarak
gidersek daha dogru olacak.

Bir kaç pakete bölmek kaçinilmaz gözüküyor. Bu durumda HOWTO ve FAQ için
ayri paketler yapmak gereksiz. Bu isin biraz ortasini bulmaliyiz, maksimum
hiyerarsik duzene degil, duzeni bozmadan optimum çözüme dogru gitmeliyiz.
Çünkü Debian'daki paket sayisi oldukca fazla, ve su anda her bir paketle
ilgili bilgilerin yarattigi ek yük (Descriptions, Depends vb alanlari)
nedeniyle apt-get update islemleri uzun sürüyor, bu paket descriptionlarini
kucultmek icin calismalar yurutuluyor.

Belgeleri en ust seviyede 5-6 basliga ayirabilirsek bunlar icin birer paket
yapabiliriz.

belgeler-all gibi bir paket bence olmasa da olur. Bunun yerine
belgeler-common gerekli dizinleri ayarlar. belgeler-nasil HOWTO ve FAQ içerip
belgeler-common paketine baðýmlý olur.

belgeler paketi ise tüm belgeleri içeren bir meta paket olabilir.

Beej guide ve python kilavuzu gibi belgeler için aslinda ayri paket yapilmasi
en dogru olani. Ama bu yola girersek ileride paket sayimiz cok artabilir.

Paketlere isim vermek epey zor olacak gibi.

belgeler-common yerine belgeler-ortak demek cogu bakis acisina gore dogru
olabilir, ama Debiana göre dogru degil (mi?) :) -common -doc -all gibi
soneklerin her zaman ne is yaptigi bellidir. Biz paketimize belgeler ismini
verdik diye bir de belgeler-ortak yapamayiz (Yapsak daha þýk gözükür ama..
:( Bu konuyu bir miktar da debian-mentors listesinde tartismakta fayda var.

Dokuman dizinlerine gelince, burada hangisi daha iyi olur diye karar
veremiyorum bir turlu :)

/usr/share/doc/belgeler
altinda html, text, misc gibi dizinler acip, her bir dizin altina da hangi
paketten cikarsa ciksin belgeleri atabiliriz. (Simdilik tercihim bu yonde)
(Belge sayisi cok arttiginda bu mantikta zorlanabiliriz, onu da dusunmek lazim)

Veya ornegin belgeler-nasil gibi bir paket icin
/usr/share/doc/belgeler
altina once bir NASIL dizini acar ve html, text, misc dizinlerini de bunun
icinde olusturabiliriz.

Birincisinde dokumanlara erisim formata gore daha hizli olacakken ikincisinde
paket adina, sinifina gore daha hizli olacak.

Belgeleri doc-base sistemine register etmek te mutlaka yapacagimiz bir is ancak
belki ilk asamada degil. Asil onemli olan kararlari verdikten sonra her bir
paket icin ilgili doc-base dosyalarini olusturmak en kotu bir saatlik is.