Re: task-turkish

Pazar 23 Mart 2003 02:45 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
> * Nilgün Belma Bugüner <nilgun@superonline.com> [2003-03-23 00:20:41+0200]

> Tamam onu atliyoruz o halde. Peki iyi durumda olan turkce man dosya yokmu
> hic bir yerde? Bu turkce man dosya meselesinde durum hic ic acici
> gozukmuyor.

Yok maalesef.

> Debian'da man dosya yazmaya kalkisacak gelistiriciler icin `docbook-sgml'
> ozendiriliyor. man donusumu icin `docbook-to-man' kullaniliyor. Bunu
> denemis miydiniz? (Ozel DTD kullandiginizdan ise yaramaz belki)

Biz yeni man yazmayacağız ki, mevcut man'ları çevireceğiz.
Hem özendirseler bile paketlerle gelenler docbook değil ki.

Binlerce man sayfası var çevrilecek. Sadece man1 dizininde 2000+ dosya var.
Geliştiricinin neyi nasıl yaptığıyla ilgilenmiyorum.
Ben olaya bir çeviri projesi olarak bakıyorum.

> Valla aslinda butun bu projeleri teker teker bir denemek lazim, ama
> vakit meselesi var iste...

Ben denedim 1.si sözcükleri listeliyor; Türkçemizde aynı kökten eklerle milyon
sözcük elde edilir, bu bakımdan elverişsiz.
2.si ise algoritma kullanıyor ama o da çok yavaş. 1 sayfa yazı birkaç saat sürüyor...
Yani ikisi de işe yaramıyor.

Ayrıca elimde M. Oflazer ve I.Kuruöz tarafından yazılmış tagger (Xtag) diye bir paket var.
Ama 1994'de yazılmış ve şimdiki X ile derlenmiyor. Dolayısıyla nasıl çalıştığını
anlayamadım.

Esen kalın,
Nilgün