Re: Belgeler-html paketi

* Murat Demirten <murat@debian.org> [2003-03-23 00:24:11+0200]
> Burada anasayfa.html , belgerler.css vb gibi dosyalarin changelog.Debian.gz ile
> ayni yerde bulunmalari hos degil.

Katiliyorum.

> Bu durumda aklima gelen yapilabilecek 2 sey var:
>
> - /usr/share/doc/belgeler-html/html/ dizini altina tum html mantigini kaydirmak
> - /usr/share/belgeler/html veya /usr/share/belgeler-html altina asil webi atip,
>   /usr/share/doc/belgeler-html altinda sadece changelog gibi dosyalari
>   birakmak.
>
> /usr/share/belgeler ve sonrasinda burada alt dizin olarak olusturulacak html,
> pdf vb. gibi bir yapi iyi olabilir aslinda ama emin degilim. Alternatif
> onerileri ve yukaridakilere iliskin elestirileri bekliyorum.

`/usr/share/belgeler' dogru olmaz kanaatimce. (Sadece dokumantasyon'dan
ibaret olup /usr/share/paket altina kurulan bir paket'e su ana kadar
rastlamadim.) Ben derimki bu paketi all-in-one yapmayalim. Eger bu
konudaki dusuncemi uygun bulursaniz onerilerim sunlar olacak:

1) Oncelikle `belgeler' paketinin orig source`unu degistirelim, dogrudan
CVS kullanalim.

2) Nilgun hanimin izah ettigi sekilde checkout yapildiginda `sitesrc'
indirilmis oluyor. Bunu `belgeler-cvs20030323' vb. bir sekilde upstream
source yapalim.

3) `belgeler' meta paket olmak uzere `multiple' paketleme yapalim. Hangi
dokuman hangi pakette olacak buna karar vermek lazim. `docbook' gibi
`stylesheet'lerin oldugu code dizinlerini atlayarak sitesrc`un sundugu
icerik dizinlerini listeliyorum:

applications              <-- su an sadece python tutorial var
archive                   <-- man dosyalari burada
howtos                    <-- HOWTO'lar
others                    <-- GPL'in cevirisi ve diger felsefi yazilar
sss                       <-- FAQ
workgroup                 <-- Belgeler calisma grubuyla ilgili yazilar
xmldict                   <-- Cevirilerde kullanilabilecek sozluk (cok guzel)
bgnet.xml                 <-- Beej'in Ag Programlama kilavuzu
html-php-mysql-giris.xml  <-- Bu da baska bir kilavuz

Simdi konulara gore paket onerileri:

1) howtos ve sss icin:
HOWTO ve FAQ'lari ayirmak veya ayirmamak uzerinde dusunelim. (Benim oyum
ayrilmamasindan yana)

Eger ayrilacaksa 2 paket cikar:
  belgeler-nasil
  belgeler-sss

Ayrilmayacak ise tek bir paket icine HOWTO ve FAQ'lari koyalim. Bu
paketin ismi icin aklima gelenler:
  belgeler-genel/linux/???

2) others icin:
  belgeler-cesitli/misc/others? (turkce sozcuklerle ingilizce sozcukleri
  karistirmak/karistirmamak?)

3) xmldict icin:
  belgeler-sozluk/dict?

4) workgroup icin:
  belgeler-grup/workgroup?

(3) ve (4) icin bir baska alternatif, bu ikisini tek bir
`belgeler-ortak/common?' paketinde toplamak.

Digerlerine gelince. Onlarin hepsi kendi basina paketler olsun. Mesela
`applications'daki `python' `belgeler-python'da, Beej'in Ag kilavuzu
(ceviriye yeni baslandi) kendi basina bir pakette vesaire. Nilgun hanim
`archive'deki man dosyalarinin eski oldugunu soyluyor. O halde simdilik
bu dizini atlayalim.

Son olarak butun bunlarin ustunde iki paket:

* `belgeler': `/usr/share/doc/belgeler' dizinini kuran ve diger butun
paketlerin `Depends' verdigi meta paket.

* `belgeler-all': Hepsini kuran paket.

Ayrica `belgeler-common/ortak' vb. birsey gerekir mi bakmak lazim.

Kullaniciya 3 tip format sunalim: `html', `text' ve `other' (pdf, ps)
Yani ornek verecek olursak `belgeler-genel' icin `belgeler-genel-html',
`belgeler-genel-text', belgeler-genel-other' gibi. Butun bu paketler su
dizin altina kurulum yapsin:

/usr/share/belgeler altinda
   NASIL
      (ornek olarak bunu aciyorum)
      html/
      text/
      pdf-ps dosyalari ek dizin acmadan buraya veya ek bir other dizini acarak
      onun altina

   SSS
   sozluk
   cesitli

Bu konuda diger bir alternatif su olabilirdi:
/usr/share/belgeler altinda
   html
   text
   other

Ve bunlarin altinda paket dizinleri.

Ben burada `text' donusumu denedim. Nilgun hanimin dedigi gibi `lynx'
yerine tablo destekli bir text-browser (ben `w3m'i kullandim) cok guzel
sonuc veriyor.

Bir de su husus var. Butun bir dokumantasyonu `doc-base' ve
`scrollkeeper'a kaydetmek guzel olurdu. (Bu ekleme en azindan bir
sonraki versiyonlarda yapilabilir.)

Dogal olarak bu tip bir paketleme all-in-one'a gore cok daha fazla vakit
alir. Dolayisiyla once `all-in-one'mi `per-package'mi karar vermek
lazim. Ne diyorsunuz?