Re: task-turkish

* Nilgün Belma Bugüner <nilgun@superonline.com> [2003-03-23 00:20:41+0200]
> Belgeler içindeki man sayfaları eski, eksik, hatalı vs. dir.
> Onlar zaten arşiv bölümündedir ve içeriği HTML'dir (div etiketi ile
> DocBook içine illegal enjekte edilmiştir) Bence onlar kullanılabilir değil.

Tamam onu atliyoruz o halde. Peki iyi durumda olan turkce man dosya yokmu
hic bir yerde? Bu turkce man dosya meselesinde durum hic ic acici
gozukmuyor.

> Bu paketler ile üretilen XML dosyalardan çeviri kolaylaşıyor. Çünkü
> troff komutlarını bilmeden doğrudan man çevirisi yapmak her babayiğidin
> harcı değil. XML dosyadan üretilen HTML sayfalar görüntü olarak man
> sayfasının konsol görüntüsünde elde edilebiliyor. man2html hem iyi
> dönüşüm yapmaz hem de man sayfasının konsoldaki görünrtüsünü sağlamaz.
> Tabii XML dosyadan man sayfasını da üretebiliyorum. Daha noolsun.

Debian'da man dosya yazmaya kalkisacak gelistiriciler icin `docbook-sgml'
ozendiriliyor. man donusumu icin `docbook-to-man' kullaniliyor. Bunu
denemis miydiniz? (Ozel DTD kullandiginizdan ise yaramaz belki)

> kilavuz.kaynak.org'da ve turkce.sourceforge.net'da birer proje vardı.
> Belki onların dikkatini çekebiliriz.
Valla aslinda butun bu projeleri teker teker bir denemek lazim, ama
vakit meselesi var iste...