Re: PHPNuke

Perşembe 20 Mart 2003 23:06 sularında, Recai Oktas şunları yazmıştı:
> [...]
>
> Durum tam olarak bu degil. PHPNuke gelistiricisi para falan istemiyor,
> sadece PHPNUke'u kullanan bir sitenin *her sayfasinin* altliginda
> (footer) copyright uyarisinin gosterilmesini istiyor :) Yani *bir*
> tesekkur degil *bin* tesekkur istiyor. Bu istegi GPL'in ongordugu
> kullanim sekliyle ruhen uyumlu gormek pek mumkun degil. Hazirladigim her
> sayfanin altinda nicin temcit pilavi gibi copyright uyarisi gostermek
> zorunda kalayim? (Bu zorunlulugu GPL 2c'ye dayandiriyor, zekice...
> Fazlamesai'de bu konuyu ayrintili sekilde tartismistik, oradan detay

PHP değil mi? hersayfanın ortak bölümlerine bir girdi ile olur.
Biz de her sayfanın altına ww.belgeler.org erişimini otomatik ekliyoruz.
O kadar büyütmeyin derim.

> BTW- `belgeler' kaynagini indirdim. Bir kere daha ellerinize saglik
> diyeyim. Cok guzel hazirlamissiniz. Istege uygun duzenlemeler
> yapilabiliyor. Su an xml->text donusumu nasil yapilir onu arastiriyorum.
> Bu docbook konusuna cok asina degilim, bu is icin `html'de oldugu gibi
> ayri bir `text' stylesheet'i falan mi gerekiyor acaba? (html2text vb.
> kullanmadan bunu yapmak istiyorum.)

xml2txt dönüşümü bir xsl betiği gerektirir. Bu betik convert.xsl ise
şöyle bir bash betiği işinizi görür.

#!/bin/bash
xmllint --noblanks $1.xml | xsltproc -o $1.txt convert.xsl -

belgeler kaynağındaki XML dosyalar well-formed olduğundan boşluklarının
ayıklanması için 'xmllint --noblanks' gerekir. Yoksa metin dosyasını
düzenlemek çok zor olur. Aşağıdaki xsl betiğini kalıp olarak kullanabilirsiniz.
Bittiğinde bana gönderirseniz CVS'ya aktarırım.

<?xml version='1.0' encoding="UTF-8"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"; version='1.0'>

<xsl:output method="text" encoding="UTF-8" omit-xml-declaration="no" standalone="yes" indent="no"/>

..... burayı siz yazacaksınız.

</xsl:stylesheet>

Esen kalın,
Nilgün