Re: Eclipse?

jan@lillahusetiskogen.se:

Någon här som kör Eclipse? Till vad? Nöjd? Alternativ?

Personligen har jag börjat använda Code::Blocks <http://www.codeblocks.org/> (finns paketerat i Debian); det känns lite mer som Visual Studio för de som har erfarenhet av det. Jag har inte riktigt fått den integrerade debuggern att fungera ordentligt, men eftersom jag jobbar mycket mot inbyggda system har det inte varit topprioritet.

Projektfilerna för Code::Blocks kan enkelt läggas i en egen katalog och använda relativa sökvägar, så när jag använder det på $DAYJOB så har jag projektfilerna i ett eget repository som jag checkar ut som en underkatalog och får upp alla filer där.

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/