Re: Eclipse?

On Tue, 30 Dec 2014 18:11:28 +0100
Anders Jackson <anders.jackson@gmail.com> wrote:

> Hej

> Kör Eclipse och är nöjd.
> Använder i utbildning.
> Mestadels java-programmering, vanliga program och servlets.
> Blandar den paketerade med egen installation.

> Oj.

> Det skall teoretiskt gå att använda rakt av, men det brukar dyka upp
> några mindre problem som man behöver vara medvetna om att det gör.
> Men jag var nöjd med det ändå.
> Bara man har versionshantering på källkoden så brukar det ordna sig.

> Vad använder du Eclipse till? Programmeringsspråk och arbetsflöde
> [...]

Programmerar 99.98% i C och 0.02% i assembler. Eller kanske ännu
värre/bättre slagsida mot C. Jag är så tjurig att jag använder
Emacs för att editera alla filer. CoIDE använder jag egentligen bara
som interface mot gdb. Och kompilering. Egentligen skulle jag vilja
använda makefiler men människorna som finansierar mitt liv älskar IDE.
Och Windows.

Min senaste riktigt tunga "hjärnblödning" med Win/CoIDE var att jag
blev tvungen att skriva om mina bash-scripts jag använde i
byggprocessen för att generera installationsfiler för ett av projekten i
C under MinGW för att slippa att köra dem manuellt.
Att köra sshfs under Windows verkar inte heller vara någon munter
upplevelse. Tredjepartsmjukvara som verkar övergiven sedan ~30 månader
och .NET och möjligen något mer.

För ett antal år sedan, 5~10, körde jag gdb under Emacs och trivdes
ganska bra. När jag testade det nu kändes det som om något hade gått
sönder. Eller också gillar jag innerst inne Eclipse...

Tack för visat intresse och Gott Nytt...
/Janne