Re: Eclipse?

On Tue, 30 Dec 2014 22:34:29 +0100 (CET)
Peter Krefting <peter@softwolves.pp.se> wrote:

> jan@lillahusetiskogen.se:

> Personligen har jag börjat använda Code::Blocks
> <http://www.codeblocks.org/> (finns paketerat i Debian); det känns
> lite mer som Visual Studio för de som har erfarenhet av det. Jag har
> inte riktigt fått den integrerade debuggern att fungera ordentligt,
> men eftersom jag jobbar mycket mot inbyggda system har det inte varit
> topprioritet.
>
> Projektfilerna för Code::Blocks kan enkelt läggas i en egen katalog
> och använda relativa sökvägar, så när jag använder det på $DAYJOB så
> [...]

Hur kommer det sig att du valt Code::Blocks istf Eclipse? Jag bara
undrar, jag har ingen preferens men det känns som om Eclipse används
mer än Code::Blocks. Vad det nu är värt? Windows är ju populärt av
någon outgrundlig anledning...

Jag jobbar till 99% med inbyggda system, iofs på "bare metal" nivå.
Skulle inte vilja vara utan JTAG/OWD eller vad det kan heta beroende på
tillverkare.