SV: Inget /lib/modules'uname -r'/build

--- Uncurbed <uncurbed@swipnet.se> skrev:

> Jag har problem med att inte mappen
> /lib/modules/2.6.18-4-686/build inte
> länkas till /usr/src/linux i Debian 4.0
>
> Det går ej att kompilera ngt för att /build
> direktoryt inte finns.
> Jag har skapat direktoryt /build så det finns.
>
> Det jag har gjort är: ln -s /usr/src/linux
> /lib/modules/2.6.18-4-686/build

Den länken är vansklig. Bättre och långsiktigt rätt är

  ln -s /usr/src/kernel-source-2.6.18 \
       /lib/modules/2.6.18-4-686/build

Detta eftersom /usr/src/linux skall vara en länk till
gällande kärnkod, i Ditt fall

    /usr/src/kernel-source-2.6.18

Varje annat bruk av /usr/src/linux kommer ofelbart
att föra vilse den dag fler än en kärna används.

Hälsning    Mats Erik Andersson

Ont om plats? Skaffa gratis Yahoo! Mail med obegränsat,
lagringsutrymme, kalender, virusscan och antispamfunktion.
http://se.mail.yahoo.com