Inget /lib/modules'uname -r'/build

Jag har problem med att inte mappen /lib/modules/2.6.18-4-686/build inte länkas till /usr/src/linux i Debian 4.0

Det går ej att kompilera ngt för att /build direktoryt inte finns.
Jag har skapat direktoryt /build så det finns.

Det jag har gjort är: ln -s /usr/src/linux /lib/modules/2.6.18-4-686/build

jag har ju förståss laddat hem kernel-source för den kärna jag kör & packat upp den till /usr/src/linux

På tidigare Debian fanns källkod till kärnan tillgänglig via apt men nu var jag tvungen att hämta den från kernel.org.

Är det ngt jag missat eller är det jag som är ringrostig?

Conny