Re: SV: Inget /lib/modules'uname -r'/build

Mats Erik Andersson skrev:
--- Uncurbed <uncurbed@swipnet.se> skrev:

Jag har problem med att inte mappen
/lib/modules/2.6.18-4-686/build inte länkas till /usr/src/linux i Debian 4.0

Det går ej att kompilera ngt för att /build
direktoryt inte finns.
Jag har skapat direktoryt /build så det finns.

Det jag har gjort är: ln -s /usr/src/linux
/lib/modules/2.6.18-4-686/build

Den länken är vansklig. Bättre och långsiktigt rätt är

  ln -s /usr/src/kernel-source-2.6.18 \
       /lib/modules/2.6.18-4-686/build

Detta eftersom /usr/src/linux skall vara en länk till
gällande kärnkod, i Ditt fall

    /usr/src/kernel-source-2.6.18

Varje annat bruk av /usr/src/linux kommer ofelbart
att föra vilse den dag fler än en kärna används.

Iofs kör jag bara för tillfället med en kärna, men det borde ju iofs funka ändå oavsett namn på mapparna?

Jag har ju installerat kernel-headers & källkoden till kärnan jag kör, så nu vet jag inte vad jag ska göra. Det jag vill ha fart på är ndiwrapper, eftersom det inte gick att installera det via apt-get som jag trodde så ska jag kompilera källkoden.

Jag kör trippel boot på en maskin med Slackware 11 , Win-XP & Debian.
I Slack gick det felfritt att kompilera, trodde Debian skulle vara ännu lättare jag.

Conny