Re: Få apt-get att lira med sources istället för binärer

At Wed, 8 Mar 2006 16:46:52 +0100,
Kim Christensen wrote:

> Tackar, det var på tiden att jag fick idéerna om ett dunderoptimerat
> system bestående av enbart egenkompilerad programvara ur skallen :-)

Fast det kan kanske finnas andra anledningar att göra det. Jag har
inte kollat på apt-build, men det är kanske ett smidigt sätt att lägga
till egna patchar till paket och bygga om dem. Har haft lite besvär
att bygga om debianpaket förr.

Men jo, det blev enklare sedan jag lärde mig att det finns "apt-get
build-deps".

// Simon