Re: xserver felkonfigurerad, hjälp!

*** xserver-xorg konfigurerad och allt fungerar igen ***

Med "dpkg-reconfigure --frontend=dialog debconf" och omställning av
debconf till att som default använda "dialog" i stället för "KDE" (vilket
kräver tillgång till X server, vilket dpkg, av någon anledning, inte
hade tillåtelse för) löste sig problemet.

Sedan körde jag "dpkg --configure xserver-xorg_6.9.0...", vilket fungerade
helt som det ska! Därefter övergick jag till KDE/Synaptic och körde alla
fördröjda uppdateringar (och några till).

Tack alla för hjälpen, och särskilt till Kent West
(http://lists.debian.org/debian-user/2006/03/msg00673.html) och Olafur Jans
Sigurdsson (http://lists.debian.org/debian-user/2006/03/msg00677.html) på
debian-user mailing list som gav mig det enkla men avgörande tipset om att
ställa om debconf. Så här lär man sig, och det gäller att inte gripas av
panik och snegla på netinstall-CDn alltför tidigt!

Tore