Re: GNOME och X-serverbyte

Pelle Nilsson:

> Som andra har nämnt ligger felet kanske inte i Gnome. Prova först om
> Ctrl-Alt-F# funkar innan du loggat in (i gdm, xdm eller vad du
> använder).

Det gör det.

> Funkar det inte där ligger nog felet i X-konfigurationen. Om det
> slutar funka först när du loggar in så kanske felet ligger i
> ~/.Xmodmap.

Det är mycket möjligt. Jag har en egenhändigt hopknåpad Xmodmap. Jag
räknade med att det var Gnome som var boven i och med att det fungerade
när jag körde Gnome på Woody, men inte sedan jag uppgraderade till
Sarge...

Så här har jag definierat F-tangenterna:

keycode 0x43 =  F1              F11
keycode 0x44 =  F2              F12
keycode 0x45 =  F3              F13
keycode 0x46 =  F4              F14
keycode 0x47 =  F5              F15
keycode 0x48 =  F6              F16
keycode 0x49 =  F7              F17
keycode 0x4A =  F8              F18
keycode 0x4B =  F9              F19
keycode 0x4C =  F10             F20
keycode 0x5F =  F11
keycode 0x60 =  F12

Det fungerade fint förr. Är det något jag borde ändra?

--
\\// Peter - http://www.softwolves.pp.se/