Re: pointer virus?

On Mon, Jul 11, 2005 at 11:34:09AM +0200, Simon Kagstrom wrote:

> Har du en laptop? Jag har haft detta problem med en Dell Latitude
> C600. I det fallet berodde det formodligen (vad jag kan se) pa for
> vek hardvara, eventuellt kan det ha varit styrpinnen (den hade bade
> styrpinne och styrplatta) som formodligen borjade glappa - vet inte
> exakt vad det beror pa. Hur som helst sa har jag talat med andra med
> samma laptop - med Windows - som ocksa hade samma problem som jag,
> sa det ar nog ett hardvarufel.

Jag har liknande problem med en HP Compaq nc6000 ibland som aven den
har bade styrpinne och -platta. Jag trodde forst att det var ett
hardvaruproblem, men det har visat sig att det gar att atgarda med

	sudo modprobe -r psmouse && sudo modprobe psmouse

Det kan fortfarande vara dalig hardvara som ar orsaken, antar jag, men
det gar att fixa, atminstone for ett tag (brukar upptrade ett par
ganger i veckan), genom att ladda om karnmodulen, vilket jag antar
aterstaller hardvaran.

Andreas