Re: pointer virus?

On Monday 11 July 2005 11.15, eva s wrote:
> min pointer r�r sig okontrollerat �ver skلrmen. det startade i XP
> partitionen, men finns nu i min debian.
> Nمgon som kلnner till dettta och hur kan jag hitta processen och stلnga
> den? -eva

Eftersom det uppträder i både windos och debian, som inte delar några
drivrutiner med varandra, tror jag att felet sitter i musen själv.

Far den runt på skärmen även när musen ligger still på bordet?

Om ja:
Om du har en optisk mus, så skulle jag mycket väl kunna tänka mig att den kan
få fullständigt spader om elektroniken i den går sönder lite lagom.

Om nej:
Om optisk mus, kolla så det inte sitter skit i vägen för optiken på
undersidan. Testa att köra på ett ark vitt papper och se om det blir bättre.

Om mus med kula, plocka ut kulan och rengör de två rullarna som syns inuti.
Där brukar fastna allt möjligt.

/Anders

--
Anders Nilsson <anders.nilsson@cs.lth.se>
Dep. of Comp. Sci., Lund Institute of Technology