Re: pointer virus?

On 2005-07-11, 09:15, eva s wrote:
> min pointer r?r sig okontrollerat ?ver sk?rmen. det startade i XP
> partitionen, men finns nu i min debian.
> N?gon som k?nner till dettta och hur kan jag hitta processen och st?nga den?

Har du en laptop? Jag har haft detta problem med en Dell Latitude C600. I det
fallet berodde det formodligen (vad jag kan se) pa for vek hardvara,
eventuellt kan det ha varit styrpinnen (den hade bade styrpinne och
styrplatta) som formodligen borjade glappa - vet inte exakt vad det beror
pa. Hur som helst sa har jag talat med andra med samma laptop - med Windows -
som ocksa hade samma problem som jag, sa det ar nog ett hardvarufel.

Samma laptop borjade ocksa da och da fa skurar av ERR-interrupt i
/proc/interrupts, vilket gjorde att den blev fruktansvart langsam (utan att
krasha dock!) i perioder. Det ar ingen laptop jag skulle rekommendera direkt
:-/

// Simon