Re: Skillnader mellan Emacs och XEmacs? (Var: Re: Svenska tecken i "xemacs -nw")

Lars Bjarby <laban@krakpot.net> writes:

[...]

> Är det några stora skillnader på att använda xemacs och emacs?

De är inte helt kompatibla på lispnivån.  Emacs har troligtvis fler
användare, och fler tilläggspaket skrivs för den.  Mitt personliga skäl
till att använda Emacs är att den känns betydligt solidare och mindre
bugging än XEmacs.

> Förutom att GUI:t i X ser lite finare ut i xemacs imho.

Har svårt att hålla med, XEmacs stora knappar och motifitet är en smula
gammalmodig.  Emacs i CVS är dessutom portad till GTK.

/Henrik - Emacsbigot