Re: Svenska tecken i "xemacs -nw"

Jag provade att köra med -nw i emacs, med locale sv_SE.utf8, och
upplevde samma problem. Det hjälpte att sätta terminalkodningen och
tangentbordskodningen till iso-8859-1.

Sen visade det sig att det fungerade om båda var utf-8 också, det vill säga jag behövde egentligen bara ställa om tangentbordskodningen till utf-8 eftersom terminalkodningen följde locale. Varför tangentbordskodningen inte gör det är en gåta för mig.

Om det fungerar likadant med xemacs som med emacs borde det alltså räcka att man ställer om tangentbordskodningen till samma som locale, i ditt fall alltså iso-8859-15.

--
Vincent Lönngren <vincent.lonngren.759@student.lu.se>