Re: Flytta /home

On Mon, 2004-11-08 at 21:01, Petter Ericson wrote:

> Det du egentligen behöver göra är att flytta över alla data till ett
> filsystem på den nya disken, varefter du monterar den med home som
> mountpoint.

[snip]

Det är litegrann det som är frågan också. Spontant tycker jag det skulle
räcka (som nån tidigare nämnde) att helt enkelt kopiera /home till en ny
plats, radera den gamla /home och sen symlänka /home till den nya
platsen. Bör man förresten ha en hård länk, eller räcker en symlänk?
Finns det några goda argument för att ha /home som en egen partition?

//Ivar